سردار سید شاهین اسمعیلی در گرامی داشت هفته نیروی انتظامی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: شعار امسال در گرامی داشت هفته نیروی انتظامی و تجلیل از زحمات مرزبانان «مرزبان خادم و مرزنشین حامی» است که با توکل و توسل به این شعار سعی می‌کنیم تا با اتحاد و همدلی مرزنشینان و […]

سردار سید شاهین اسمعیلی در گرامی داشت هفته نیروی انتظامی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: شعار امسال در گرامی داشت هفته نیروی انتظامی و تجلیل از زحمات مرزبانان «مرزبان خادم و مرزنشین حامی» است که با توکل و توسل به این شعار سعی می‌کنیم تا با اتحاد و همدلی مرزنشینان و مرزبانان تأمین امنیت واقعی را شاهد باشیم.

وی گفت: همزمان با هفته نیروی انتظامی نشست مرزنشینان را در شمال استان شاهد بودیم و در همایش کشوری که به صورت وبینار برگزار شد از مرزنشینان و مرزبانان برجسته کشور و استان اردبیل نیز تجلیل شد.

فرماندهی مرزبانی استان اردبیل گفت: ۱۶ استان کشور در منطقه مرزی قرار دارند که در این استان‌ها مرزبانان و مرزنشینان به طول ۷ هزار و ۷۶۵ کیلومتر مرزهای جمهوری اسلامی را مورد صیانت قرار می‌دهند.

سردار اسمعیلی افزود: جمهوری اسلامی ایران با ۱۵ کشور و ۲۴ دولت مرزهای مشترکی دارند که همراه با چین و روسیه رکورد دار بیشترین مناطق مرزی و متنوع‌ترین مرزهای دنیا را به خود اختصاص دادیم.

فعالیت ۱۰۰ واحد مرزی در ۳۶۹ کیلومتر نوار مرزی استان اردبیل

وی گفت: مرزبانان و مرزنشینان در استان اردبیل با وحدت و همدلی وظایف خطیر خود را به پیش می‌برند و سعی شأن بر اینست تا از ۳۶۹ کیلومتر نوار مرزی استان اردبیل با سایر کشورها صیانت کنند

فرماندهی مرزبانی استان اردبیل اهمیت مرزهای استان اردبیل را یاد آور شد و گفت: با استقرار مرزبانان در ۱۰۰ نقطه مرزی استان اردبیل ما شرایط مطلوبی را در مرزبانی از مرزهای استان اردبیل شاهد هستیم به طوری که در سخت‌ترین سرما و گرما مرزبانان استان سعی می‌کنند تا حافظ و امانت دار دارد مرزهای ما در بیله سوار، پارس آباد، اصلاندوز، گرمی، مشگین شهر و نمین باشند.

سردار اسمعیلی در ادامه به مأموریت‌های متنوع مرزبانی اشاره کرد و گفت: در بین این مأموریت‌ها صیانت از مرزها با شجاعت و شهادت طلبی از ویژگی‌های مرزبانی است که ما در گرامی داشت هفته نیروی انتظامی از خانواده‌های شهدای مرزبانی و تلاش گران این عرصه تجلیلی شایسته انجام دهیم.

وی گفت: همزمان با هفته نیروی انتظامی و در پاسداشت از مرزبانان غیور و شهدای این عرصه غبارروبی مزار شهدا برگزار و نشست اخوت بین نیروهای مسلح نیز برگزار شد.

فرماندهی مرزبانی استان اردبیل فعالیت ۱۰۰ واحد مرزی را اعم از گروهان، پاسگاه، برجک و..یادآور شد و گفت: با توجه به شرایط توپوگرافی خاص استان اردبیل، مرزبانان در سخت‌ترین شرایط، وظیفه مرزداری خود را انجام می‌دهند به طوری که اکثر واحدهای مرزی استان از نعمت آب و برق برخوردار بوده و ۷۰ درصد این واحدها نیز از نعمت گاز استفاده می‌کنند.

پاسگاه مرزی شهید صدآفرین نماد شایسته مرزبانی در استان اردبیل

وی افزود: تمام تلاش ما بر این است تا از حق و حقوق مرزنشینان به شایستگی دفاع کرده و اجازه ضایع شدن حق و حقوق آنان را در مناطق مرزی ندهیم که در تاریخ این استان نیز پاسگاه‌های مرزی نظیر پاسگاه شهید صدآفرین با دلاوری و سلحشوری سعی کردند تا نماد و نشانه‌ای شایسته از این حافظان مرزها باشند.

سردار اسمعیلی با بیان مشکلات متعدد مرزنشینان گفت: به رغم همه کاستی‌ها مرزنشینان همواره خود را در کنار مرزبانان به حساب آورده و سعی کردند تا از وجب به وجب این خاک و مناطق مرزی دفاع کنند و پشتیبانی‌های لازم را انجام دهند.

وی گفت: در حوادث اخیر مرزهای استان اردبیل در امنیت کامل بوده و تنها یک حادثه مرزی را در غرب کشور در ورود گروه‌های تروریستی از خداآفرین به مرزهای استان شاهد بودیم که با اطلاعات به موقع این گروهک شناسایی و جلوی اقدامات مخرب آنان گرفته شده است.

فرماندهی مرزبانی استان اردبیل گفت: مناطق مرزی استان اردبیل از خانقاه گرفته تا قره قباغ در امنیت کامل است و هیچ گونه تهدیدی را در مناطق مرزی استان اردبیل شاهد نیستیم.

انتهای پیام/

منبع