سازمان هدفمندی یارانه ها در اطلاعیه ای نسبت به فعالیت سامانه های جعلی ثبت نام و اعلام نیازمندی یارانه نقدی هشدار داد.

سازمان هدفمندی یارانه‌ها در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سامانه‌های ثبت نام و اعلام نیازمندی یارانه نقدی به نشانی yon.ir /foii و kishiha.com سامانه‌های جعلی بوده و با هدف کلاهبرداری از مردم راه اندازی شده اند.

این دو سامانه از طریق سرشماره پیامکی ۵۰۰۰۴۳۰۷ به مردم پیامکی را ارسال می‌کنند مبنی بر اینکه در صورت درخواست دریافت یارانه نقدی به این سایت‌ها مراجعه کنند و با پرداخت مبلغ ۲ هزار تومان و همچنین ارائه اطلاعات بانکی خود در صف دریافت یارانه نقدی قرار می‌گیرند.

در این اطلاعیه افزوده شده است: این دو سایت از روش فیشینگ برای کلاهبرداری استفاده می‌کنند و به عبارتی در حالیکه ظاهرشان کاملا شبیه ظاهر سایت هدفمندی یارانه‌ها است، اما در اصل سایت‌هایی برای کلاهبرداری هستند که از این طریق مردم را ترغیب می‌کنند تا شماره کارت، شماره حساب، رمز دوم، تاریخ انقضای کارت و cvv ۲ کارت خود را در اختیار این سایت‌ها قرار دهند.

سازمان هدفمندی یارانه‌ها اطلاعات این دو سایت را در اختیار مراجع قضایی قرار داده که متاسفانه به دلیل اتمام ساعت کاری در روز گذشته، متوقف کردن آن‌ها به امروز موکول شده است، اما از طریق این اطلاعیه از همه مردم تقاضا داریم که در صورت مشاهده پیامک از طرف این سرشماره و یا دیدن تبلیغات این دو سایت در فضای مجازی از مراجعه به آن و در اختیار گذاشتن اطلاعات هویتی و بانکی خود خودداری کنند.

انتهای پیام/