به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده صبح پنجشنبه در مراسم گرامیداشت دهه فجر در دانشگاه محقق اردبیلی، با تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، رمز پیروزی مردم ایران در بهمن ۵۷ را تاسی از مکتب عاشورا عنوان و اظهار کرد: عاشورا نقطه اصلی حرکت انقلاب اسلامی ایران است. وی به […]

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده صبح پنجشنبه در مراسم گرامیداشت دهه فجر در دانشگاه محقق اردبیلی، با تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، رمز پیروزی مردم ایران در بهمن ۵۷ را تاسی از مکتب عاشورا عنوان و اظهار کرد: عاشورا نقطه اصلی حرکت انقلاب اسلامی ایران است.

وی به سابقه استکبار ستیزی مردم ایران در دوران قبل از انقلاب اشاره کرد و گفت: جریان مشروطه سندی بر سابقه سیاسی جمهوری اسلامی ایران بوده و نشانگر ورزیدگی مردم در استمرار فرایند هویت و فرهنگ ایرانی، اسلامی و مبارزه با انحرافات است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل، با تاکید بر حفظ اندیشه‌های ناب اسلامی، استمرار یک مکتب را ماورای وجود فیزیکی افراد دانست و اظهار کرد: دشمن با تفکر غلطی که دارد بر این باور است که با حذف افراد، اندیشه و مکتب آنان نیز از بین خواهد رفت، غافل از اینکه اندیشه به عنوان یک حرکت ماندگار و سیال، با حذف نخبگان هرگز از بین نمی‌رود و همواره در اذهان مردم زنده می‌ماند.

حجت الاسلام جعفرزاده اتصال انقلاب اسلامی به انقلاب حضرت مهدی (عج) را غایت نهایی قیام علیه استبداد عنوان کرد و گفت: در بیانات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی مقدمه‌ای برای ظهور بیان شده و عاشورا و مهدویت را شکل دهنده مکتب شیعه برشمرده اند.

مردم در مسائل سیاسی تفاوت هویت فرهنگی و معاش را درک می‌کنند

وی به تهدیدات فرهنگی دشمن در تلاش برای تغییر اذهان مردم اشاره کرد و گفت: اکنون دشمن در جنگ ترکیبی با هدف بی ارزش جلوه دادن دستاوردها و زیر سوال بردن فعالیت مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران است اما مردم همواره حقایق را درک کرده و پشتیبان انقلاب هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل با اشاره به اهمیت هویت و جایگاه فرهنگ در مسائل مختلف کشور گفت: مردم ایران تفاوت بین هویت و معاش را به خوبی درک کرده و در حفظ و حراست از ارزش‌های انقلاب پیشقدم هستند.

جهاد تبیین محور اصلی در پایداری انقلاب اسلامی

حجت الاسلام جعفرزاده جهاد تبیین را مهم‌ترین سفارش مقام معظم رهبری و اولویت اصلی در پایداری انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: توجه به نقش و اهمیت فرهنگ و متغیرهای فرهنگی در تبیین انقلاب، کاهش اثر عوامل ساختاری در وقوع انقلاب و شناسایی و معرفی نقش زنان در پیروزی انقلاب از محورهای اساسی در اثرگذاری انقلاب بر نظریات سیاسی انقلاب‌های جهان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در پایان خاطر نشان کرد: دشمن از هر فرصت استفاده می‌کند تا توده مردم را از اهداف و آرمان‌های انقلاب جدا کند اما بصیرت و آگاهی مردم همواره دشمنان را در رسیدن به اهدافش مأیوس کرده است.

انتهای پیام/

منبع