به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، آیت‌الله محسن کازرونی عصر چهارشنبه در جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات در سالن ولایت اردبیل اظهار کرد: از سال ۹۴ و با حکم مقام معظم رهبری در خدمت نهاد انقلابی کمیته امداد هستیم و همواره سعی کردیم تا مسیر تعالی این نهاد انقلابی را […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، آیت‌الله محسن کازرونی عصر چهارشنبه در جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات در سالن ولایت اردبیل اظهار کرد: از سال ۹۴ و با حکم مقام معظم رهبری در خدمت نهاد انقلابی کمیته امداد هستیم و همواره سعی کردیم تا مسیر تعالی این نهاد انقلابی را با پشتوانی‌ها و هماهنگی‌های لازم انجام دهیم.

وی تصریح کرد: کمیته امداد به یقین جز نهادهای پاک، مؤثر، انقلابی و ولایی است که بدون خطا کارهای خود را به پیش می‌برد و نظارت‌های قوی بر این مجموعه حاکم است.

رئیس هیئت امنای کمیته امداد امام خمینی (ره) تلاش دشمن را در ایجاد موج بی‌اعتمادی به نظام و مسئولان یادآور شد و گفت: به یقین می‌گوئیم که حتی در جلسات هیئت امنا، اقلام مصرفی از حساب کمیته امداد و پول مردم نیست بلکه سعی بر حفظ امانتداری در رسیدن منابع جمع‌آوری شده به دست فقرا است.

آیت‌الله کازرونی افزود: هر چند در عرصه‌ها و صحنه‌های مختلف دشمن تلاش می‌کند تا اتهاماتی را علیه نظام و ارکان آن وارد کند اما در این موج تبلیغات سهمگین ضروری است تا حقایق برای مردم بازگو شده و اطلاع‌رسانی به مفهوم واقعی و جهاد تبیین شکل بگیرد تا همه مردم با درک واقعیت‌ها، از هرگونه شایعه‌پردازی و بی‌اعتمادی به دور باشند.

مردم به شایعات علیه کمیته امداد توجه نکنند

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: کمیته امداد با حفظ آبرو و احترام افراد سعی در کمک‌رسانی به نیازمندان و خانواده‌های محروم را دارد و به هیچ وجه در این حوزه در صدد ریختن آبروی مؤمن مسلمان نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: ما نباید لحظه‌ها را که به سرعت می‌گذرند، از دست بدهیم چرا که عمر را باید غنیمت بدانیم و از لحظه به لحظه آن برای کسب معرفت و جمع‌آوری امور خیر بیش از گذشته استفاده کنیم.

آیت‌الله کازرونی بیان کرد: خداوند متعال در کنار درود و سلام در حق صابران و افراد شکیبا، به پرداخت‌کنندگان زکات در کنار برپاکنندگان نماز درود می‌فرستد که این نشان می‌دهد فرضیه واجب الهی باید بیش از هر زمان دیگر در جامعه اسلامی ترویج و توسعه پیدا کند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در کنار ابعاد عاطفی و اجتماعی زکات، باید به صراحت اعلام کنیم که درجه ایمان مؤمنان در مسیر انفاق و بخشیدن اموال انجام می‌شود تا هر کس بیشتر از مال و ثروت خود بگذرد به همان میزان درجه و قرب الهی پیدا می‌کند.

رئیس هیئت امنای کمیته امداد امام خمینی (ره) تلاش مؤثر کمیته امداد را در جمع‌آوری زکات در ابعاد مختلف یادآور شد و تصریح کرد: در این امر عظیم انسان‌ها با گذشت از مال و ثروت خود در حقیقت به بزرگترین حرکت روحی، روانی دست می‌زنند تا امکان رفع فقر و نداری در جامعه بیش از گذشته فراهم آید.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر