سیاوش محمدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، به تشریح آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم جوی نسبتاً پایدار تا اواسط هفته جاری در شمال غرب کشور است و آسمان استان در غالب ساعات صاف تا قسمتی ابری توأم با وزش باد […]

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، به تشریح آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم جوی نسبتاً پایدار تا اواسط هفته جاری در شمال غرب کشور است و آسمان استان در غالب ساعات صاف تا قسمتی ابری توأم با وزش باد تند پیش بینی می‌شود.

وی از احتمال رشد ابرهای همرفتی و رگبار پراکنده باران خبر داد و افزود: با توجه به شرایط فصلی و محلی و نیز گذر امواج دامنه کوتاه تراز میانی جو، طی ساعات بعد از ظهر و عصرگاهی در برخی نواحی بویژه شهرستان‌های مجاور با کوهستان سبلان و کوه‌های باغرو، رشد ابرهای همرفتی و رگبار پراکنده باران و رعد و برق احتمال می‌رود.

مدیر کل هواشناسی استان تصریح کرد: با توجه به شدت پراکندگی بارش باران و رخداد صاعقه به خصوص در ارتفاعات به کوهنوردان و عشایر استان توصیه می‌شود نکات ایمنی را رعایت کنند.

محمدی اوج گرما در هفته جاری را روزهای یکشنبه و دوشنبه اعلام کرد و گفت: دمای هوا روندی صعودی خواهد داشت که این افزایش دما طی روزهای یکشنبه و دوشنبه با توجه به جنوبی شدن جریانات جوی بویژه در نواحی مرکزی و جنوبی استان محسوس‌تر خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی استان به جنوبی شدن جریانات جوی طی روزهای یکشنبه و دوشنبه و احتمال آتش سوزی در مراتع خشک و نقاط جنگلی استان اشاره کرد و افزود: به هم استانی توصیه می‌شود در مصرف حامل‌های انرژی و آب صرفه جویی کنند.

وی به تشریح بیشینه و کمینه دمای رخداده در ۲۴ ساعته گذشته نیز پرداخت و افزود: شهرستان گرمی با دمای ۲۳ درجه سانتی گراد بالای صفر گرم‌ترین و شهرستان نیر با دمای ۱۱ درجه سانتی گراد بالای صفر خنک‌ترین منطقه استان اردبیل می‌باشد.

انتهای پیام/

منبع