به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده صبح سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز تأسیس سازمان اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی، توسعه برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی را متضمن حضور گسترده تشکل‌های دینی در اجرای طرح‌های این اداره عنوان و اظهار کرد: امروز موقف خاص در […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده صبح سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز تأسیس سازمان اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی، توسعه برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی را متضمن حضور گسترده تشکل‌های دینی در اجرای طرح‌های این اداره عنوان و اظهار کرد: امروز موقف خاص در پیمودن گام دوم انقلاب و مسیر پرفراز و نشیبی است که قطعاً تحول‌آفرینی در این بخش می‌تواند به پویایی و تحرک‌بخشی سازمان تبلیغات اسلامی در دوره جدید فعالیت خود کمک کند.

وی طراحی جدید در حوزه تبلیغات دینی و ارزشی را یادآور شد و تصریح کرد: اگر همه برنامه‌ریزی‌های حوزه سیاست، اقتصاد، اجتماع و… در بستر فرهنگی جریان پیدا کند، موفقیتی نصیب ملت خواهد شد که قطعاً در این حرکت و گام اصلی مردم محور و اساس کار خواهند بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اهمیت امر تبلیغ را در دوره‌های خاص یادآور شد و گفت: تبلیغ دینی بیش از ۱۴ قرن است که از عصر رسول گرامی اسلام تا عصر غیبت و حال حاضر ادامه دارد و در کنار آن مداحان، شعرا، مرثیه‌خوانان و سایر کنش‌گران عرصه فرهنگ دینی سعی می‌کنند تا فعالیتی مؤثر و مثبت را در حوزه تبلیغ دین انجام دهند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده ضرورت شبکه‌سازی در این بخش را یادآور شد و افزود: ما باید در یک شبکه منسجم فعالیت‌های دینی نظیر تبلیغ روحانیون، فعالیت مداحان، هیئت‌های مذهبی و سایر گروه‌ها را سامان داده و در یک مسیر مشخص و رسیدن به هدف واحد گام‌های جدی برداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در بحث کرونا و راه‌اندازی نهضت مواسات مؤمنانه شبکه‌های متعدد هیئت‌های مذهبی پای کار آمدند و یک حرکت منسجم و موفقی را از خود به یادگار گذاشتند که همواره از آن به نیکی یاد می‌شود.

این مسئول به دو هدف اصلی سازمان تبلیغات اسلامی در رویکرد جدید اشاره کرد و ادامه داد: در کنار انتقال پیام دینی و ارزشی صیانت از فرهنگ دینی بسیار با اهمیت است به طوری که باید مبلغان دینی و ارزشی به نحوی عمل کنند تا ضمن کم رنگ کردن تبلیغات مسموم دشمنان و نظام استکباری، فرهنگ دینی به شایستگی در جامعه منتشر شده و مقابله هوشمند با آسیب‌های احتمالی نیز انجام شود.

حجت الاسلام جعفرزاده اضافه کرد: در گام دوم بیانیه مقام معظم رهبری بر مردمی‌سازی امر تبلیغ تاکید شده که قطعاً وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی عملیاتی کردن این رویکرد واقع‌بینانه است تا بتوانیم خارج از مرزهای کشورمان نیز امر تبلیغ دین و روشنگری مکتب اسلام را انجام دهیم.

وی نمونه این جهاد مقدس را تلاش شهید حاج قاسم سلیمانی در خارج از مرزها برای به نمایش گذاشتن جلوه‌ای زیبا از فرهنگ دینی و ارزشی و آزادمردی یادآور شد و بیان کرد: ضرورت دارد در تعالی فرهنگ دینی و ارزشی به نحوی عمل کنیم تا فراتر از زمان و مکان این مبانی به زیباترین شکل در جامعه نفوذ پیدا کند.

فعالیت یک هزار و ۳۴۰ هیئت مذهبی مردمی در اردبیل

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: قطعاً در کنار مردمی‌سازی تبلیغ همکاران و فعالان حوزه فرهنگی و تبلیغ دینی تلاش می‌کنند تا از ظرفیت فضای مجازی که امروز از آن به عنوان فضای حقیقی یاد می‌شود، استفاده کنند تا مأموریت مهم و حساس در این بخش به نتیجه برسد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده گفت: قطعاً برای فضای مجازی سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل برنامه‌های متنوع و مفصلی را دارد تا در قالب این فضای تأثیرگذار فرهنگ دینی صیانت شده و نهادهای منسجم در این بخش مورد حمایت قرار گیرند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: تشکل‌های مردم‌نهاد به‌عنوان وسیع‌ترین و فراگیرترین مجموعه‌های مردمی یاریگر ما در اجرای برنامه‌های مذهبی، قرآنی و دینی هستند به طوری که نمونه و مصداق آن فعالیت بیش از یک‌هزار و ۳۴۰ هیئت مذهبی است.

این مسئول بر ضرورت ساماندهی و سازماندهی برنامه‌های مذهبی و معنوی تاکید کرد و گفت: شکل‌گیری کانون مداحان با ساماندهی بیش از یک هزار مرثیه‌خوان و شاعر و جلب حمایت تشکل‌های مردم نهاد در برگزاری برنامه‌های مختلف به‌ویژه کنگره شعر عاشورایی و فعال کردن صدها سایت تبلیغی و ارشادی در فضای مجازی از جمله این رویکردها است که در قالب شورای هیئت‌های مذهبی و کانون‌های مذهبی و معنوی انجام می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به حضور فعال و مستمر بانوان فعال فرهنگی در تبلیغ و ترویج مفاهیم دینی در جامعه اشاره کرد و افزود: در این زمینه ما شاهد فعالیت بسیار مثبت جمعیت زنان فرهیخته هستیم که این مجموعه با گردهم آوردن زنان تحصیل کرده و آگاه و فرهیخته و همچنین فعالیت در فضای مجازی و سایبری سعی می‌کنند به دور از نگاه فمینیستی فعالیت‌های مذهبی و معنوی بانوان را نهادینه کنند.

حجت الاسلام قاسم جعفرزاده ارتباط نزدیک تبلیغات اسلامی را با نهادهای تأثیرگذار فرهنگی بیان کرد و گفت: برای تعامل با دستگاه‌های مختلف تفاهمنامه‌هایی را امضا کرده‌ایم که از جمله این تفاهمنامه‌ها سند تفاهم با پارک علم و فناوری استان در زمینه اجرای طرح‌های پیشنهادی فعالان فرهنگی و تبلیغی است که در مناطق هدف اعم از مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات و مناطق محروم و حاشیه شهر اجرا می‌شود.

سازمان تبلیغات اسلامی در خط مقدم مبارزه با دشمن در جنگ نرم است

عضو شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل خروج از تصدی‌گری و واگذاری کارها را به‌عنوان حرکت مثبت و سازنده سازمان و یک انقلاب واقعی در اقدامات اثربخش بیان کرد و ادامه داد: ما قدر سرمایه‌های انسانی خودمان را باید بدانیم به طوری که اکثر نیروهای ما با تحصیلات کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا فعال بوده و هدف ما این است که با مدیریت مشارکتی و مشورتی سعی داریم در اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها از نظرات کارشناسی آنها استفاده کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل وظیفه مهم سازمان تبلیغات اسلامی را تبلیغ ارزش‌های اسلامی و تلاش برای از بین بردن آسیب‌ها عنوان کرد و افزود: در فرازی از حکم حضرت امام خمینی (ره) در سالروز تأسیس سازمان، به این امر تاکید شده است که تبلیغات که همان شناساندن خوبیها و تشویق به انجام آن و ترسیم بدی‌ها و نشان دادن راه گریز و منع از آن است از اصول بسیار مهم اسلام عزیز است و سازمان تبلیغات اسلامی به این امر باید توجه ویژه ای داشته باشد.

حجت الاسلام جعفرزاده، مبارزه با جنگ نرم را از دیگر وظایف کنونی تبلیغات اسلامی عنوان کرده و اظهار داشت: هوشیاری و دقت در خنثی سازی تهدیدات دشمن در جنگ نرم بسیار حائز اهمیت است. در مقابله با جنگ نرم نبایستی منفعلانه عمل کرد. عاملان تهدید نرم از انواع تبلیغات، فنون مجاب سازی روش‌های نفوذ اجتماعی و عملیات روانی به منزله روش‌های تغییر نگرش‌ها، باورها و ارزش‌های جامعه هدف استفاده می‌کنند. انجام تبلیغات هوشمندانه، سریع با قدرت منطق و اندیشه و احاطه ذهنی بر مخاطبان جنگ نرم می‌تواند یکی از روش‌های مقابله باشد.

فعالیت جهادی روحانیون در ایام کرونا افتخار بزرگ فرهنگی برای تبلیغات اسلامی

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان افزود: در ایام کرونا، روحانیون و تشکل‌های دینی با حضور مجاهدانه خود در ابعاد مختلف اعم از کمک‌های مومنانه، مواسات، همیاری با پرستاران و در بخش‌هایی از جمله تغسیل و کفن و دفن اموات کرونایی و… ثابت کردند که جبهه مقاومت همچنان ادامه داشته و مرام و هدف روحانیون و فعالان فرهنگی و دینی همان مرام دوران هشت سال دفاع مقدس است.

حجت‌الاسلام جعفرزاده، خدمت به خلق الله را بالاترین عبادت عنوان کرد و گفت: روحانیون در سنگر تبلیغ و همچنین فعالیت‌های جهادی و انقلابی، مجاهدانه خدمت کرده و جلوه‌ای دیگر از نوع دوستی و ایثار را به نمایش گذاشتند.

وی افزود: همه ما مفتخریم که در مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی خدمت می‌کنیم و باید بیش از پیش در تحقق اهداف این مجموعه تلاش کنیم.

انتهای پیام/

منبع