مراکز علمی آزاد و زبان با رعایت دستورالعمل مراقبت و کنترل بیماری کرونا که از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شده است، بازگشایی می شود.

به گزارش آذرمغان به نقل از روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، مجتبی زینی وند، معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی گفت : در این دستورالعمل پیش بینی های لازم جهت حفظ سلامت دانش آموزان و کارکنان مراکز غیردولتی علمی آزاد و زبان انجام شده است از جمله ضدعفونی کردن محیط آموزشگاه ها ، تامین مواد شوینده و ضدعفونی کننده به اندازه کافی ، ایجاد فاصله گذاری اجتماعی در محل کلاس ها و یا سایر فضاهای فیزیکی ، ارائه آموزش های لازم به مربیان ، کارکنان و دانش آموزان جهت رعایت مسائل بهداشتی و سایر موارد مورد نیاز

زینی وند بیان کرد : در هر آموزشگاه یک نفر از پرسنل یا نیروی آموزش دیده جهت نظارت و پاسخگویی در امور بهداشتی که ترجیحا مدیر آن مر کز باشد ، پیش بینی شده است.

وی با تاکید بر شرایط تهویه مناسب فضای فیزیکی ، تجهیز سیستم های آبخوری ، سرویس های بهداشتی به مواد شوینده مناسب و همچنینی دفع بهداشتی زباله ها توسط نیروی آموزش دیده ی مناسب گفت : چینش صندلی ها با رعایت فاصله ۸/۱ تا ۲ متر رعایت می گردد و حداکثر ۵۰ درصد ظرفیت هر کلاس پذیرش خواهد شد.

معاون وزیر تصریع کرد :  استفاده از وسایل  بهداشت فردی مانند دستکش و ماسک برای کارکنان و مربیان الزامی می باشد. و توصیه می گردد دانش آموزان نیز حتما از وسایل شخصی و ماسک استفاده نمایند.

زینی وند با اشاره به این که توزیع هرگونه مواد غذایی و خوراکی در آموزشگاه ها ممنوع می باشد ، توصیه نمود که دانش آموزان از آب های آشامیدنی در بطری های کوچک شخصی استفاده نمایند.

وی تاکید کرد که حضور تمامی افراد دارای بیماری زمینه ای ،، قلبی ، تنفسی ، نقص سیستم ایمنی و مشکوک به بیماری کرونا بدون مجوز پزشک مربوطه ، در کلاس های آموزشگاه ها ممنوع می باشد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در پاپان گفت : شورای نظارت آموزش و پرورش به ریاست مدیرکل آموزش و پرورش هر استان و نمایندگان حوزه مشارکت های مردمی ، شورای موسسان مراکز غیردولتی و دانشگاه علوم پزشکی مسئولیت نظارت بر فرآیند بازگشایی و ادامه فعالیت مراکز غیردولتی علمی و زبان را به عهده دارند.

انتهای پییام/