به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، سیدحامد عاملی ظهر دوشنبه در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان در محل استانداری اردبیل اظهار داشت: روابط جمهوری اسلامی ایران با جمهوری آذربایجان ریشه قدیمی دارد و این ارتباط در حوزه های مختلف مستحکم‌تر از قبل، ادامه خواهد یافت. وی بیان کرد: ارتباط ایران با جمهوری آذربایجان […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، سیدحامد عاملی ظهر دوشنبه در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان در محل استانداری اردبیل اظهار داشت: روابط جمهوری اسلامی ایران با جمهوری آذربایجان ریشه قدیمی دارد و این ارتباط در حوزه های مختلف مستحکم‌تر از قبل، ادامه خواهد یافت.

وی بیان کرد: ارتباط ایران با جمهوری آذربایجان پیوند فامیلی دارد که نباید هیچ گاه این ارتباط کمرنگ شود، چرا که این ارتباطات دو کشور یک وجهی نیست و همواره در ابعاد مختلف فرهنگی، مدنی و عاطفی جریان دارد که انتظار می‌رود در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نشود.

استاندار اردبیل ادامه داد: رشد گردشگری و گسترش روابط اقتصادی بین طرفین به عنوان اولویت اساسی و مهم مطرح است و به همین منظور رابطه اقتصادی استان اردبیل با کشور همسایه از طریق مرز بیله‌سوار و نخجوان و آستارا بیش از سایر مناطق کشورمان انجام می‌شود.

عاملی بیان کرد: برخی افراد سودجو با شایعه‌پراکنی و کارهای ناشایست به دنبال بر هم زدن ارتباطات دو کشور هستند که این مسئله برای ما بسیار حائز اهمیت و اساسی است.

وی تصریح کرد: طبق تأکیدات مقام معظم رهبری، در جنگ دوم قره باغ از جمهوری آذربایجان حمایت شده و همچنان این حمایت‌ها با جدیت ادامه دارد و مراودات اقتصادی ما با کشور همسایه شمالی، روز به روز بهتر و گسترده‌تر خواهد شد.

استاندار اردبیل با اشاره به این که توجه به حواشی و شایعات بیگانگان قابل قبول نیست، بیان کرد: استان اردبیل به لحاظ داشتن بیشترین مرز مشترک با جمهوری آذربایجان مراودات بیشتری نیز دارد که این مسئله به عنوان اولویت اساسی و مهم مطرح است و خوشبختانه امنیت و آرامش در مرزها برقرار است.

انتهای پیام/

منبع