رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ادبیل اردبیل گفت: بیش از ۲٠٠ کودک در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان بوعلی اردبیل به دلیل علائم کرونا مراجعه کرده اند که ۹ نفر از کودکان بستری هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، شهرام حبیب زاده با تشریح آخرین آمار مبتلایان ویروس کرونا در استان اردبیل اظهار کرد: ویروس دلتا با قدرت سرایت بسیار زیادی در سطح استان در حال انتشار است و متأسفانه تعداد مبتلایان در گروه‌های سنی پایین به خصوص کودکان بیشتر است.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان بوعلی اردبیل بیش از ۲۰۰ کودک به دلیل علائم کرونا مراجعه کرده اند که ۹ نفر از کودکان بستری هستند که این نشان می‌دهد که این ویروس کاملاً وحشی بوده و با توجه به قدرت سرایت بالا، لازم است که دستورالعمل‌های بهداشتی بیش از گذشته رعایت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل سرعت واکسیناسیون در استان را در حد کاملاً مطلوبی اعلام کرد و گفت: امیدواریم با ادامه همین روند و سرعت واکسیناسیون، تا آخر مرداد ماه، تمام گروه‌های سنی و بسیاری از گروه‌های شغلی واکسینه شوند.

حبیب زاده خاطرنشان کرد: مقالاتی که امروز منتشر شده نشان می‌دهد تزریق واکسن اگر چه از ابتلای زیاد پیشگیری نمی‌کند ولی به شدت از میزان مرگ و میر کم می‌کند و هم اکنون در بیمارستانها با بیمارانی مواجه هستیم که اکثراً واکسن نزده اند و تعداد بسیار کمی از بیماران هستند که بعد از واکسیناسیون، مبتلا به بیماری کووید ۱۹ شده اند.

انتهای پیام/