به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار از مرحله نهایی گروهی انتخابی جام جهانی روز ۱۱ شهریور در ورزشگاه آزادی به مصاف سوریه می‌رود که این دیدار می‌تواند یکی از حساس‌ترین بازی‌های تیم ملی ایران در این مرحله باشد. رضا نعلچگر پیشکسوت فوتبال و ملی پوش اسبق ایران در […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار از مرحله نهایی گروهی انتخابی جام جهانی روز ۱۱ شهریور در ورزشگاه آزادی به مصاف سوریه می‌رود که این دیدار می‌تواند یکی از حساس‌ترین بازی‌های تیم ملی ایران در این مرحله باشد.

رضا نعلچگر پیشکسوت فوتبال و ملی پوش اسبق ایران در خصوص حضور تیم ملی کشورمان و اتفاقات پیرامون آن با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به گفتگو پرداخت.

نعلچگر ابتدا با انتقاد از مدیریت بر تیم ملی و عدم ممانعت از حضور سرمربی تیم ملی و دستیار وی در بسیاری از برنامه‌ها و مکان‌های عمومی مختلف گفت: بسیار عجیب است که فدراسیون نتوانست این فضا را مدیریت کند و باعث شد اسکوچیچ و هاشمیان کرونا بگیرند.

این بازیکن پیشین فوتبال ایران خاطرنشان کرد: این یک فاجعه است که در آستانه دیدارهایی به این مهمی سرمربی و دستیار اول او در تمرینات حضور نداشته باشند. ای‌کاش فدراسیون قدری بهتر این موضوع را مدیریت می‌کرد و امیدوارم بابت این سهل انگاری بزرگ تیم ملی و در مجموع فوتبال و جامعه ما صدمه نخورد.

ملی پوش سابق ایران تصریح کرد: در این مرحله همه تیم‌ها با آمادگی و تدارک کامل و کافی حضور پیدا می‌کنند و لذا اصلاً نمی‌توان یک بازی و یک حریف ساده فرض کرد. ساده گرفتن هر تیمی می‌تواند تاوان بزرگی داشته باشد. پس همه تیم‌ها قابل احترام و حریفان مهمی هستند. اما اگر بخواهیم مهم‌ترین حریفان را اعلام کنیم، از نظر من سخت‌ترین تیم برای ما در رقابت مستقیم عراق، مهم‌ترین رقیب برای اول شدن در گروه، کره جنوبی است.

وی افزود: همان میزان که صعود به جام جهانی برای کشور، فوتبال و مردم ما مهم است، این اهمیت برای همه کشورهای دیگر از جمله سوریه، کره و دیگران هم وجود دارد. این روزها همه کشورها به دنبال رسیدن به جام جهانی هستند و برای آن تلاش و هزینه می‌کنند. فقط کشور ما نیست که برای این منظور تلاش می‌کند.

نعلچگر با اشاره به مصدومیت و غیبت عمر سوما مهاجم تیم ملی سوریه مقابل ایران گفت: سوریه تیم خوبی دارد و نباید به اسم آن گاه کرد. با این حال شانس ما برای پیروزی مقابل سوریه به خودی خود زیاد بود که غیبت عمر سوما هم به سود ما می‌شود و این شانس را افزایش می‌دهد. پیروزی در بازی اول برای ما اهمیت بالایی دارد و مهم است که در اولین بازی پیروز شویم. به خصوص که در این بازی میزبان هستیم و کسب امتیاز کامل در بازی‌های خانگی هم اهمیت بالایی دارد.

کارشناس فوتبال تاکید کرد: امیدوارم تیم ملی ایران نه تنها در این بازی مقابل سوریه، بلکه در تمام دیدارهای این گروه نتایج خوبی گرفته که منجر به صعود به جام جهانی شود. در شرایط کنونی، مردم ما به شدت به این صعود نیاز دارند تا نشاط حاصل از راهیابی به جام جهانی به جامعه تزریق شود.

انتهای پیام/

منبع