دومین همایش ملی مدرسه آینده، در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، احمد ناصری عصر چهارشنبه در دومین همایش ملی مدرسه آینده در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کنار خانه و محیط اجتماعی، مدرسه اصلی‌ترین محور تحول به حساب می‌آید و دانش‌آموز در فرصت حضور در مدرسه باید با مهارت‌های مختلف آشنایی پیدا کند.

وی ضرورت تولید محتوا از جنبه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، تعلیمی و تربیتی را به شکل نوین و متناسب با نیاز امروز نسل کودک و نوجوان یادآور شد و تصریح کرد: آنچه که در قالب سند تحول بنیادین اجرایی و عملیاتی شده، ۲۵ بسته زیرساختی است که در بخش‌های مختلف می‌تواند تحولی در رویکردها و برنامه‌ریزی‌ها را به همراه داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در این سند مدرسه اصلی‌ترین محور و کانون تحول به شمار می‌رود و در کوتاه مدت و بلند مدت هر دانش‌آموز باید در فضای آموزش و پرورش موفق به یادگیری یک مهارت حرفه‌ای و عملیاتی کردن آن باشد.

ناصری افزود: در قالب این مهارت حرفه‌ای دانش‌آموزی که بعد از پایه دوازدهم فارغ‌التحصیل می‌شود، ضروری است در جامعه به یک حرفه خاص مجهز بوده و امکان حضور و عرض اندام را در جامعه داشته باشد.

وی نمونه‌ای از این بسته تحولی را اجرای طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان اعلام کرد و ادامه داد: در این زمینه از سال گذشته آموزش و پرورش استان اردبیل با همکاری والدین دانش‌آموزان ارزیابی از وزن و چاقی دانش‌آموزان را در اولویت قرار داده تا اجازه بروز خطرات سلامت جسمی و تغذیه‌ای را به فرزندان این مرز و بوم ندهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل خاطر نشان کرد: ما در قالب این همایش که با همکاری متخصصان و همچنین اساتید دانشگاه برگزار می‌شود، سعی می‌کنیم خروجی مطلوبی را از ۶۰۰ مقاله ارائه شده دریافت کنیم تا ضمن احصا مشکلات و آسیب‌های حوزه آموزش و پرورش، در سال تحصیلی آینده نسبت به رفع این دغدغه‌ها و آسیب‌ها کمر همت ببندیم.

انتهای پیام/

منبع