به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، مستقیم حسینی عصر دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خلخال اظهار کرد: تدابیر لازم برای پیشگیری از ورود دانش‌آموزان مبتلا به آنفلوانزا اندیشیده شده و اجازه حضور این دانش‌آموزان در جمع سالم مدارس داده نمی‌شود. وی با اشاره به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در پیشگیری از بیماری‌های واگیر تصریح […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، مستقیم حسینی عصر دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خلخال اظهار کرد: تدابیر لازم برای پیشگیری از ورود دانش‌آموزان مبتلا به آنفلوانزا اندیشیده شده و اجازه حضور این دانش‌آموزان در جمع سالم مدارس داده نمی‌شود.

وی با اشاره به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در پیشگیری از بیماری‌های واگیر تصریح کرد: تمامی مدارس روزانه توسط مدیران و مربیان بهداشت از حیث ابتلا به بیماری پایش می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش خلخال از جابجایی سه مدرسه همچنین اضافه شدن ساختمان ۲ مدرسه جدید در سال‌جاری به مجموعه مدارس تازه ساخت شهر خلخال خبر داد و گفت: هم اکنون بخش مهمی از مشکل کمبود فضای آموزشی در این شهر برطرف شده است.

حسینی افزود: با این اقدامات علاوه بر کاهش تراکم دانش‌آموزی در مدرسه‌های ۶ کلاس درسی، به مجموع کلاس‌های درسی مدارس خاص این شهر اضافه شده و محیط لازم برای ارتقای کیفیت آموزشی دانش‌آموزان در خلخال فراهم شده است.

وی با بیان اینکه بخش مهمی از مشکلات مربوط به تأسیسات گرمایشی مدارس خلخال قبل از آغاز سال تحصیلی برطرف شده است، از تلاش برای تعمیر و تجهیز تأسیسات گرمایشی سه مدرسه مشکل‌دار این شهر خبر داد.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جاری علاوه بر تأمین ۴۰۰ دستگاه صندلی نو برای دانش‌آموزان مدارس، ۳۴ دستگاه رایانه جدید برای ارتقای سطح هوشمندسازی مدارس، در اختیار مدارس خلخال قرار گرفته است.

وی همچنین از نوسازی ایزوگام چندین مدرسه با استفاده از ۶ هزار متر مربع ایزوگام جدید خبر داد و اضافه کرد: با این کار هم اکنون مشکل نفوذ باران به ساختمان مدارس قدیمی این شهر برطرف شده است.

در این جلسه نماینده دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی نیز بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری آنفلوآنزا در بین جمعیت دانش‌آموزی شهرستان، لازم است اقدامات پیشگیرانه از افزایش آمار و همه‌گیری این بیماری در سطح دانش‌آموزان و در سطح همه مدارس اجرا شود.

پرویز وکیلی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان مدارس این شهرستان با بیماری آنفلوانزای فصلی درگیر شده‌اند و لازم است که اقدامات پیشگیرانه از جمله استراحت در منزل دانش‌آموزان بیمار، جلوگیری از ورود دانش‌آموزان بیمار به مدرسه و حضور در جمع دانش‌آموزان سالم برای جلوگیری از همه‌گیری این بیماری واگیردار در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: متأسفانه استقبال جمعیت دانش‌آموزی خلخال از دزهای سوم و چهارم کرونا ضعیف بوده و با توجه به اینکه کرونا هنوز از جامعه به طور قطعی جمع نشده، لازم است مسئولان ذیربط و مدیران مدارس به همراه والدین دانش‌آموزان، این قشر تأثیرگذار جامعه را برای دریافت دزهای سوم و چهارم کرونا ترغیب و تشویق کنند.

انتهای پیام/

منبع