رضا قاسمیان در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با تشکیل منظم جلسات کمیسیون کارگری تلاش می‌کنیم تا در ایام پایانی سال حقوق، مزایا و عیدی کارگران پرداخت شده تا دغدغه معیشتی و نداشته باشند. وی تلاش مجموعه استان را در حمایت همه‌جانبه از تولیدکنندگان، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران یادآور شد و تصریح […]

رضا قاسمیان در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با تشکیل منظم جلسات کمیسیون کارگری تلاش می‌کنیم تا در ایام پایانی سال حقوق، مزایا و عیدی کارگران پرداخت شده تا دغدغه معیشتی و نداشته باشند.

وی تلاش مجموعه استان را در حمایت همه‌جانبه از تولیدکنندگان، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران یادآور شد و تصریح کرد: برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی در استان دچار مشکلاتی شده‌اند که قبل از رکود و تعطیلی این واحدها سعی داریم تا با استفاده از منابع بانکی و یا پشتیبانی های مدیریتی مانع از ایست فعالیت‌ آنها شویم.

رویکرد دولت سیزدهم برای افزایش مراودات مرزی با همسایگان
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل مهمترین زیرساخت توسعه استان اردبیل را تأمین امنیت و توجه به نیروی انسانی متخصص و ماهر اعلام کرد و گفت: در هر ۲ بخش ما ظرفیت‌های خوبی را در استان داریم که می تواند مکمل تولید و کارآفرینی در استان باشند.

قاسمیان حمایت دولت را از سرمایه‌گذاری در مناطق مرزی با هدف ایجاد اشتغال و جلوگیری از خالی شدن این مناطق اعلام کرد و افزود: ما آمادگی داریم تا با پرداخت مشوق‌های متنوع سرمایه‌گذاران را در مناطق مرزی مورد حمایت قرار دهیم.

وی رویکرد دولت سیزدهم را در افزایش مراودات مرزی با همسایگان یادآور شد و خاطر نشان کرد: ‌بهتر است از ظرفیت همسایگی با آذربایجان استفاده کنیم تا در کنار افزایش تولید و صادرات، فرصت اشتغال در مناطق مرزی برای فعالان اقتصادی به وجود آید.

قاسمیان راه‌اندازی بارانداز ریلی، ‌ توسعه کشت فرا سرزمینی و تداوم خط ریلی اردبیل به سمت پارس‌آباد را در کنار راه‌اندازی منطقه آزاد به عنوان ضرورت توسعه شمال استان یادآور شد و اضافه کرد: ظرفیت کشت و صنعت مغان به شکل حداقلی مورد استفاده قرار گرفته در حالی که ما بهتر می توانیم از کشت و صنعت مغان به عنوان ذخیره ارزشمند تولید و صادرات و پدافند غیرعامل استفاده کنیم.

جذب ۷۰۰ میلیارد تومان منابع نقد از محل سفر رئیس جمهور برای توسعه استان
وی از احصا مشکلات و دغدغه‌های استان با اولویت بیکاری جوانان و مشکلات معیشتی مردم خبر داد و بیان کرد: تعامل بین قوا و همچنین هم افزایی در بحث رفع موانع از ظرفیت‌های عظیم است که به جای مدیریت اقتضاعی تلاش می کنیم تا از رویکرد مسئله‌محوری در جهت حل مشکلات و نارسایی ها استفاده کنیم.

قاسمیان ادامه داد: برای حل مشکل بیکاری جوانان منطقه سعی ما بر این است تا ظرفیت‌های مغفول استان در بخش‌های کشاورزی، گردشگری و صنعت مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته و زیرساخت‌های ضروری به ویژه آب، برق، گاز، راه، فرودگاه و راه آهن فراهم آید.

وی از جذب ۷۰۰ میلیارد تومان منابع نقد از محل سفر رئیس جمهور برای توسعه استان خبر داد و اظهار کرد: ۳۴ درصد اشتغال بخش کشاورزی تا ۲ برابر قابل افزایش است و این با رویکرد جدید مدیریت منابع آب، توسعه کشت گلخانه‌ای و تقویت صنایع تبدیلی می تواند به یک فرصت استثنایی تبدیل شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل تصریح کرد: ما در استان به جای واگرایی، تحقیر و دامن زدن به برخی از مشکلات و نارسایی ها بهتر است همگرایی را در حل مشکلات مورد توجه قرار داده و به تقویت نظام مدیریتی کارآمد کمک کنیم.

انتهای پیام/

منبع