فرماندار اردبیل گفت: متاسفانه وضعیت اردبیل از لحاظ شیوع ویروس کرونا نارنجی شده است که در این راستا محدودیت‌هایی متناسب با شرایط شهرهای نارنجی اجرا می‌شود.

به گزارش آذرمغان به نقل از ایرنا، مسعود امامی یگانه روز سه‌شنبه در این زمینه اظهارکرد: فعالیت رستوران‌ها، بستنی‌فروشی‌ها و اغذیه فروشی‌ها از این پس به صورت بیرون‌بر خواهد بود و فعالیت باشگاه‌های ورزشی نیز متوقف می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی و برگزاری رزمایشی با محوریت فاصله‌گذاری و تشدید نظارت‌ها برای پیشگیری از شیوع کرونا افزود: ورود به شهر اردبیل با پلاک غیربومی و خروج از اردبیل با پلاک بومی تا اطلاع بعدی ممنوع است.

فرماندار اردبیل اضافه کرد: اگر در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی کوتاهی صورت گیرد، احتمال ورود به وضعیت خطرناک و قرمز نیز وجود دارد.

بنابر آمارهای رسمی افزایش شمار مبتلایان به کووید- ۱۹ در استان اردبیل ادامه دارد، به طوری که آمار بیماران جدید افراد مبتلا به ۷۲ نفر و شمار افراد بستری همزمان نیز به ۲۹۴ نفر رسیده است.

هم‌اکنون به جز شهرستان گرمی که در وضعیت قرار آبی و شهرستان اردبیل که در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارد، همه مناطق این استان در شرایط زرد قرار گرفته و روز به روز بر شمار مبتلایان جدید و شمار بستری همزمان افراد مبتلا افزوده می‌شود.

انتهای پیام/