به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، محمد اله‌بخش عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجموعه ۴۰ تنی طرح پرورش ماهیان سرد آبی با حضور فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل، فرماندار و امام جمعه مشگین‌شهر و جمعی از مسئولین محلی در شهرستان مشگین‌شهر افتتاح و به بهره‌برداری رسید. وی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، محمد اله‌بخش عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجموعه ۴۰ تنی طرح پرورش ماهیان سرد آبی با حضور فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل، فرماندار و امام جمعه مشگین‌شهر و جمعی از مسئولین محلی در شهرستان مشگین‌شهر افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از این پروژه در فاز اول ۴۰ تن تولید ماهی سرد آبی به تولیدات آبزی پروری استان اضافه خواهد شد، افزود: افتتاح و تکمیل این پروژه قطعاً جهش قابل توجهی در تولیدات آبزی پروری استان داشته و سبب اشتغالزایی در این حوزه خواهد بود.

مدیرکل شیلات استان اردبیل با اشاره به هزینه کرد ۱۲۰ میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه بیان کرد: با بهره‌برداری از این مزرعه پرورش ماهی، برای ۷ نفر به صورت مستقیم و ۱۵ نفر غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.

اله‌بخش با بیان اینکه شهرستان مشگین‌شهر بیش از ۵۵ درصد تولید ماهی قزل‌آلای اردبیل را به خود اختصاص داده، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم ضمن استفاده از تکنولوژی روز دنیا و مکانیزه کردن مزارع، علاوه بر رونق آبزی‌پروری میزان تولیدات استان را نیز افزایش دهیم.

وی همچنین در پایان فراهم نمودن بستر مناسب برای ایجاد زنجیره شیلاتی از تولید تا بازار و صادرات را ضروری دانست.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر