عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: مجلس به دنبال این است تا بدون خروج ارز از کشور انحصار خودروسازان داخلی را بشکند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، مهرداد گودرزوند چگینی شامگاه پنج‌شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه ۸.۵ میلیارد دلار در نظر گرفته شده برای کالاهای اساسی کافی است و دولت باید به فکر مقابله با رانت‌ها باشد، اظهار کرد: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی افزایش قیمت‌ها را در پی دارد لذا دولت باید بیشتر تمرکز خود را بر جلوگیری از رانت و فساد قرار دهد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به شرکت‌های واسطه و رانت‌ها و فسادهایی که در مسیر اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی قرار دارد، گفت: قرار است نحوه هزینه ارز ۴۲۰۰ تومانی به طور دقیق و ماهانه رصد شود و به اطلاع مردم برسد.

وی با بیان اینکه مجلس به دنبال شکست انحصار خودروسازان داخلی بدون خروج ارز از کشور است، افزود: هدف ما ایجاد رقابت سالم در خودروسازی است لذا در نظر داریم خودروهای بالای ۱۵ هزار دلار را وارد کنیم تا به صنعت خودروی داخلی آسیب نرسد.

نماینده مردم رودبار در مجلس با بیان اینکه آب شرب فعلی این شهرستان بهداشتی و مناسب نیست، تصریح کرد: تقویت کادر مدیریتی آب شهرستان رودبار امری ضروری است زیرا شبکه آب و فاضلاب این شهرستان بعد از زلزله دهه ۶۰ رها شده و شبکه باید حتماً تغییر کند.

گودرزوند با اشاره به اینکه در صورت عدم تکمیل و افتتاح سد دیورش، مشکل آب و فاضلاب شهرستان رودبار حل نمی‌شود، افزود: سد دیورش تا گذشته ۲۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و پس از آن و با پیگیری‌های انجام شده در حال حاضر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نماینده رودبار در مجلس با اشاره به هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی تکمیل تصفیه خانه سد دیورش، گفت: کم لطفی‌ها به شهرستان رودبار زیاد و اعتبارات اختصاص یافته برای تکمیل پروژه‌ها کم است از طرفی پیمانکاران وظایف خود را به درستی انجام نمی‌دهند و نظارت دقیقی بر آنها نیست.

وی با بیان اینکه برای ۱۹ خانوار آسیب دیده از رانش زمین در خرشک جانمایی شده است، بیان کرد: اسکان موقت ۳۴ خانواده انجام شده اما کافی نیست و باید پیگیری‌های بیشتری در این باره انجام شود.

انتهای پیام/