حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: طرح مجلس در بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع و محدودیت‌های پیش رو در صدور مجوزها به بهتر شدن شرایط اشتغال و تحولات اقتصادی در کشور و استان اردبیل کمک خواهد کرد که در این زمینه بیشترین تاکید بر اقدامات تثبیت‌محور در قالب […]

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: طرح مجلس در بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع و محدودیت‌های پیش رو در صدور مجوزها به بهتر شدن شرایط اشتغال و تحولات اقتصادی در کشور و استان اردبیل کمک خواهد کرد که در این زمینه بیشترین تاکید بر اقدامات تثبیت‌محور در قالب سامانه یکتاست.  

وق تصریح کرد: قرار شده همه ضوابط، مقررات و همچنین مجوزهای لازم برای کسب و کار مؤثر و کارآمد از طریق سامانه الکترونیکی برای فعالان اقتصادی ارائه شود و دولت نیز با بارگذاری قوانین و مقررات صریح و شفاف در این زمینه به بهبود فضای کسب و کار کمک می کند.  

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به هیچ وجه در صدور مجوزها ذینفعان و دستگاه‌های متولی نباید دخالت کرده و یا نظارتی را داشته باشند بلکه بهتر است این نظارت‌ها و صدور مجوزها از سوی یک نهاد بی طرف در مجموعه‌های غیردولتی به انجام برسد.  

موسوی افزود: مجلس تلاش می کند تا این طرح را که به ساماندهی اشتغال و بهبود فضای کسب و کار کمک می کند به سرعت در صحن علنی مجلس مطرح کرده و قوانین و مقررات مرتبط را به نحوی ارائه کند تا تأخیر و تعلل در آن جرم‌نگاری شده و با مسببان آن برخورد شود.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما یقین داریم تصویب نهایی این قانون و همچنین تسهیل در فرآیند صدور مجوزها به بهبود فضای کسب و کار کمک خواهد کرد و جایگاه کشورمان را تا ۵۰ درجه در دنیا ارتقا می دهد.  

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی مهمترین مانع در بهبود فضای کسب و کار را قوانین متعدد و همچنین صدور مجوزها از سوی دستگاه‌ها و نهادهای متکثر اعلام کرد و ادامه داد: آنچه که در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد پرهیز از انحصارگرایی است که قطعا به جهش تولید و رونق بیش از پیش این امر کمکی مؤثر خواهد کرد.  

انتهای پیام/

منبع