به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۴ آذر) مجلس شورای اسلامی، با ماده ۷ لایحه رتبه‌بندی معلمان پیرامون تعیین سقف تخصیص رتبه‌های پنج‌گانه به فرهنگیان مخالفت و ماده مذکور را از این لایحه حذف کردند. محمد وحیدی ضمن تشریح پیشنهاد حذف کل ماده ۷ لایحه مذکور، گفت: در […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۴ آذر) مجلس شورای اسلامی، با ماده ۷ لایحه رتبه‌بندی معلمان پیرامون تعیین سقف تخصیص رتبه‌های پنج‌گانه به فرهنگیان مخالفت و ماده مذکور را از این لایحه حذف کردند.

محمد وحیدی ضمن تشریح پیشنهاد حذف کل ماده ۷ لایحه مذکور، گفت: در محیط دانشگاه کسانی که به رتبه استاد تمام دست پیدا می‌کنند شاید حدود ۵ درصد باشند، اما محدودیتی برای سایرین جهت رسیدن به این رتبه وجود ندارد. تعیین سقف و ایجاد محدودیت برای ارتقای رتبه معلمان با روح حاکم بر این قانون مغایرت دارد و رتبه‌بندی باید ایجاد رقابت انگیزشی بین معلمان کند.

تشکیل هیئت ممیزه نظام رتبه‌بندی معلمان

همچنین در ادامه جلسه، ماده ۸ این لایحه هم به تصویب رسید که مطابق با آن، آیین نامه اجرایی این قانون در خصوص نحوه تشکیل هیئت‌های ممیزه مرکزی، استانی، شهرستانی و منطقه ای، چگونگی تعیین امتیاز معلمان برای رتبه بندی، شرایط کسب، ارتقا، توقف و تنزل رتبه و جزئیات تعیین میزان فوق العاده رتبه‌بندی حسب امتیازات حاصله، حداکثر ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ این قانون، توسط وزارت آموزش و پرورش و دو نفر از اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به انتخاب کمیسیون (به عنوان ناظر) با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه می‌شود و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

بر این اساس، بررسی لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان در مجلس شورای اسلامی به اتمام رسید.

انتهای پیام/

منبع