به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی با اشاره به نزدیک بودن موعد انتخابات ۲۸ خرداد اظهار کرد: دستگاه‌ها و نهادهای ناظر و مجری باید همکاری‌ها و هماهنگی‌های لازم را جهت برگزاری انتخاباتی با شکوه و به دور از تنش به کار […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی با اشاره به نزدیک بودن موعد انتخابات ۲۸ خرداد اظهار کرد: دستگاه‌ها و نهادهای ناظر و مجری باید همکاری‌ها و هماهنگی‌های لازم را جهت برگزاری انتخاباتی با شکوه و به دور از تنش به کار گیرند.

وی اخلاق مداری، قانونمداری و امانتداری را از مهمترین ویژگی‌های مجریان انتخاباتی عنوان نمود که مسلماً در کسب اعتماد و اطمینان مردم بسیار اثر بخش است.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه گفت: رصدها و پیگیری ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی با تمام توان در سه مرحله، قبل، حین و بعد از برگزاری انتخابات نیز انجام خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام کثیرلو در ادامه با ابراز خرسندی از علاقمندی مردم ولایی استان برای شرکت پرشور در انتخابات از تمامی مسئولان خواست بسترهای مناسب توأم با امنیت و آرامش برای حضور حداکثری مردم فراهم نمایند.

باز نشر فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات، رعایت بی طرفی کامل مجریان انتخاباتی در انتخابات، کنترل و رصد فضای مجازی از سوی متولیان به منظور مقابله با هر نوع هنجارشکنی‌ها در فضای مجازی از جمله مهمترین توصیه‌های رئیس کل دادگستری استان در این جلسه بود.

رئیس کل دادگستری استان در پایان از اعلام آمادگی کامل و حضور گسترده کلیه قضات و کارکنان تشکیلات قضائی، دوشادوش آحاد مردم ولایی و حسینی استان برای شرکت در انتخابات خبر داد.

طباطبایی دادستان مرکز استان نیز از اقدامات انجام گرفته توسط دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط، برای برگزاری انتخابات سالم و پر شور در استان به ویژه از عملکرد صدا و سیمای مرکز اردبیل در تهیه و تولید برنامه‌های مربوط به انتخابات قدردانی نمود.

وی همچنین از راه اندازی و فعال بودن اکیپ‌های گشت تلفیقی برای رصد و برخورد با متخلفان خبر داد و افزود: دستگاه قضائی با هرگونه موارد ناامنی و اخلال در برگزاری انتخابات به شدت و مطابق قانون برخورد می‌شود.

حجت الاسلام مهدوی راد معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز در این جلسه با تشریح جرایم و تخلفات انتخاباتی اظهار داشت: تدابیر و راهکارهای مختلفی برای پیشگیری و برخورد با متخلفین انتخاباتی پیش بینی شده است که از جمله یکی از مهمترین این اقدامات راه اندازی و فعال بودن سامانه سجام برای دریافت گزارشات مردمی است که عموم شهروندان می‌توانند از این طریق گزارشات تخلفاتی خود را به مراجع قضائی ارائه نمایند تا برخوردهای لازم با متخلفین صورت گیرد.

انتهای پیام/

منبع