به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اکبر بهنام جو پیش از ظهر یکشنبه در مراسم معارفه شهردار اردبیل اظهار کرد: شهر و مدیریت شهری باید دارای برنامه باشد که حضور شورای شهر کنار شهرداری و ارائه ایده‌های خلاق و نو می‌تواند سرعت و کیفیت مدیریت شهری را ارتقا بخشد. وی با اشاره به اینکه معماری […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اکبر بهنام جو پیش از ظهر یکشنبه در مراسم معارفه شهردار اردبیل اظهار کرد: شهر و مدیریت شهری باید دارای برنامه باشد که حضور شورای شهر کنار شهرداری و ارائه ایده‌های خلاق و نو می‌تواند سرعت و کیفیت مدیریت شهری را ارتقا بخشد.

وی با اشاره به اینکه معماری و مبلمان شهری اردبیل نیازمند یک بازنگری اساسی است، افزود: تلفیق معماری سنتی با معماری روز می‌تواند در اجرای طرح‌های نو در حوزه شهری بسیار مناسب بوده و در عین حال آرامش عمومی را در شهر به دنبال داشته باشد.

استاندار اردبیل مدیریت شهری را مقوله‌ای سخت و پیچیده دانست و تصریح کرد: متأسفانه مدیریت شهری در بسیاری از مناطق کشور من جمله در اردبیل بسیار سهل پنداشته می‌شود که این در واقع ضربه‌ای محکم به بدنه توسعه پایدار شهری است.

بهنام جو همچنین خاطرنشان کرد: در مدیریت شهری باید تمامی نیازهای شهری مدنظر متولیان باشد که تمامی این برنامه‌ها هم باید به گونه‌ای باشد که مردم را نیز با خود همراه کرده و با هم افزایی مردم و مسئولان خروجی کار مثبت و بهتر باشد.

وی بهداشت، مبلمان شهری، فضای سبزی و حقوق شهروندی را از ملزومات توسعه شهری دانست و افزود: در مباحث نوع رنگ بندی فضای شهری، نماسازی ساختمان‌ها و معماری شهری باید جدیت کافی و وافی از سوی شهرداری انجام شود.

این مسئول از مطالعه منظر جاده‌های استان خبر داد و گفت: در نقطه مقابل فضا و منظر شهری نیز باید پویا بوده و حالت خوابگاهی به خود نگیرد چرا که برقراری آرامش در سطح شهر با هدف تأمین آرامش روانی عمومی جز ضروریات مدیریت شهری است.

بهنام جو با تاکید بر احیای مبلمان شهری مشارکت مردم در توسعه فضای سبز و پویاسازی منظر شهری حائز اهمیت برشمرد.

به گفته وی ظهور و بروز شفافیت مالی در شهرداری اردبیل باید جز اولویت‌ها باشد به طوری که مردم برنامه ریزی های شهری که از امر تأثیر می‌پذیرند به صورت متوازن و در چارچوب متعارف پیش رود.

مبلمان شهری اردبیل نیازمند احیاسازی/آرامش در چهره شهر نمایان باشد

پویاسازی محور مدیریت شهری خواهد بود

محمود صفری، شهردار منتخب اردبیل نیز در این مراسم اظهار کرد: هر کس به عنوان خادم مردم شهر اردبیل می‌خواهد با ما و در مجموعه شهرداری کار کند بی شک از شدت برنامه‌ها و چشم اندازهای شهرداری شب و روز نخواهد داشت چرا که در نظر داریم تا با کار و فعالیت شبانه روزی دغدغه‌های شهروندان را پاسخ دهیم.

وی با اشاره به برخی پروژه‌های اردبیل اذعان کرد: یکی از پروژه‌های حائز اهمیت اردبیل پل قدس است که در یک مقطعی به دلیل بدهی به شرکت کار عمرانی آن تعطیل شده بود که خوشبختانه با پرداخت ۱۸ میلیارد تومان از مجموع ۱۹ میلیارد تومان بدهی این پروژه توانستیم شرکت طرف قرارداد را برای ادامه کار اجرایی و عمرانی مجاب کنیم.

شهردار اردبیل از افتتاح عرشه اصلی این پروژه تا پایان امسال خبر داد و افزود: این پروژه در حال حاضر با فعالیت ۱۵۰ نفر به صورت شبانه روزی در حال اجراست که از بابت تأمین اعتبار نیز مشکلی نداریم.

صفری همچنین از افتتاح پل شهید سلیمانی تا ۳ ماه آینده خبر داد و تصریح کرد: تقاطع غیرهمسطح نیایش را تا سال آینده به صورت کامل افتتاح می‌کنیم که در همین رابطه تکمیل پل‌های زیرگذر نیز در دستور کار است.

وی به مشکل معارضی باغ بزرگ در میدان بسیج و فاصله این میدان تا ارتش نیز اشاره و اضافه کرد: یکی از دغدغه‌های ما باغ میدان بسیج است که اگر طبق ماده ۹ ابلاغیه انجام شود ۹ هکتار از باغ را آزادسازی خواهیم کرد.

شهردار اردبیل با اشاره به تلاش رسانه‌های محلی برای انعکاس رویدادهای شهری اظهار کرد: رسانه‌ها با صداقت در کنار نهادهای شهری بوده و دور از هیاهوی سیاسی تمامی اخبار و اطلاع رسانی رویدادها را پیش ببرند تا بتوانیم خروجی این تعامل را در فضای ملموس شهری شاهد باشیم.

انتهای پیام/

منبع