به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده عصر دوشنبه در همایش مبلغان و روحانیون در تالار ولایت اردبیل اظهار کرد: نظام تبلیغ در مکتب اسلام دارای ارزش و جایگاه خاص است که قطعاً در تقویت روحیه دینی و ارزشی مردم و برجسته کردن فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی بسیار مهم و ارزشمند است. […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده عصر دوشنبه در همایش مبلغان و روحانیون در تالار ولایت اردبیل اظهار کرد: نظام تبلیغ در مکتب اسلام دارای ارزش و جایگاه خاص است که قطعاً در تقویت روحیه دینی و ارزشی مردم و برجسته کردن فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی بسیار مهم و ارزشمند است.

وی حضور پررنگ مبلغان و روحانیون را در عرصه‌های مختلف یادآور شد و تصریح کرد: به دلیل شرایط کرونایی برگزاری برنامه‌های دینی و فرهنگی با خلأیی روبه‌رو شد که امیدواریم بعد از گذر از کرونا بتوانیم شروع مجددی را در سنگر تبلیغ و تبیین ارزش‌های دینی و اسلامی شاهد باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با قدردانی از همکاری خوب فرمانداران، ائمه جمعه در شهرستان‌های مختلف و سپاه در بسیج عمومی برای موضوع جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف گفت: حضور خود مسئولان در مساجد و کمک به احیای ارزش‌های دینی و اعتقادی امر نیکویی است که می‌تواند زمینه‌ساز دفع تهدیدها و آسیب‌های اجتماعی باشد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده اثرگذاری بی‌بدیل تبلیغ دینی را در کاهش آسیب‌های اجتماعی و رفع معضلات و دغدغه‌ها در این زمینه بسیار ارزشمند توصیف کرد و افزود: نقش مبلغان دینی نیز در این حوزه بسیار با ارزش و با اهمیت است.

وی ضرورت تولید محتواهای واقعی را در کمک به جهاد تبیین از سوی علما، روحانیون و مبلغان دینی یادآور شد و خاطرنشان کرد: باید در عرصه قرآنی و انس بیشتر آحاد جامعه با کتاب الهی، جهاد ارزشمندی در مساجد و محلات شکل بگیرد که در کمک به این امر ارزشمند ۱۰۰ مسجد تفسیر قرآن در ایام ماه مبارک رمضان برپا شده است.

حجت‌الاسلام جعفرزاده اضافه کرد: در کنار خیر کثیری که قرآن و توجه به آیات الهی می‌تواند در جامعه ایجاد کند، ما نیازمند بیان احکام شرعی از سوی علما و روحانیون هستیم که در منابر می‌توانند برای مردم این احکام شرعی را به صورت دقیق و مستند ارائه کنند.

وی ایام ماه مبارک رمضان را فرصت بی‌بدیل برای تبلیغ و تبیین ارزش‌های دینی، اسلامی و مکتبی توصیف کرد و ادامه داد: توجه به محتوای فضای مجازی و حضور عالمانه مبلغان در این عرصه بسیار ضروری و با اهمیت است.

حجت‌الاسلام جعفرزاده در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: برای جلوگیری از تهاجمات فرهنگی در این عرصه باید به تناسب و اقتضای زمان در فضای مجازی حضور پیدا کرده و به موضوعات و مسائل مطرح شده پاسخی سریع و شفاف داد تا سوءاستفاده‌کنندگان نتوانند از این فضا در جهت مسموم‌سازی جامعه استفاده کنند.

وی به تکلیف خطیر جهاد تبیین با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: همه روحانیون و مبلغان دینی باید از فرصت ماه مبارک رمضان در تبیین و تشریح دستاوردهای نظام اسلامی استفاده کنند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده بهره‌گیری از توان یک‌هزار و ۲۰۰ بانوی مبلغه را در تبیین موضوعات و مسائل مختلف یادآور شد و تصریح کرد: باید از ظرفیت فضای مجازی در این حوزه بیش از گذشته استفاده کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تحول در جایگاه مسجد و اعتلای این مکان مقدس را در ابعاد مختلف یادآور شد و افزود: باید اثرگذاری مسجد را در تراز انقلاب اسلامی و دستاوردهای ارزشمند آن شاهد باشیم تا به صورت محله‌محور روحانیون بتوانند با محوریت مساجد فعالیت‌های دینی و ارزشی را تبیین کرده و انجام دهند.

انتهای پیام/

منبع