به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، محمد الله‌بخش شامگاه سه‌شنبه در جریان سفر به شهر رضی اظهار کرد: رضی به شهر ماهیان زینتی استان تبدیل خواهد شد تا بتوانیم با این اقدام زمینه اشتغال جوانان جویای کار را در این شهر فراهم کنیم. وی تصریح کرد: در شرایط موجود اقتصادی کشور و نیاز مبرم به […]

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، محمد الله‌بخش شامگاه سه‌شنبه در جریان سفر به شهر رضی اظهار کرد: رضی به شهر ماهیان زینتی استان تبدیل خواهد شد تا بتوانیم با این اقدام زمینه اشتغال جوانان جویای کار را در این شهر فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: در شرایط موجود اقتصادی کشور و نیاز مبرم به اشتغالزایی و ارزآوری، گسترش کسب و کارهایی چون پرورش ماهیان زینتی و صادرات آن می‌تواند بازار مناسبی ایجاد کرده و زمینه را برای ایجاد درآمد و رونق اقتصادی فراهم آورد.

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: در سال‌های اخیر شرایط برای پرورش ماهیان زینتی فراهم شده و ما نیز باید با استفاده بهینه از این فرصت مشاغل جدید را در این حوزه ایجاد کنیم.

الله‌بخش ظرفیت اشتغالزایی و ارزآوری قابل توجه تولید ماهیان زینتی را یادآور شد و افزود: با همکاری دستگاه‌های متولی همچون سازمان جهاد کشاورزی، شهرک‌های صنعتی، دامپزشکی و بانک‌ها این صنعت مورد حمایت بیشتری قرار می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰ گونه ماهی زینتی در استان پرورش و تکثیر یافته و می‌توان با آموزش‌های فنی، برگزاری دوره‌های تئوری و عملی و ارائه تسهیلات مورد نیاز ظرفیت تولید استان را ارتقا بخشید.

الله‌بخش ظرفیت شهر رضی را با توجه به وجود قنات‌های متعدد و استقبال خوب مردم این شهر از پرورش ماهیان زینتی، بی‌نظیر عنوان کرد و ادامه داد: در آینده نزدیک و با همکاری بخشداری و کمیته امداد، رضی را به شهر ماهیان زینتی تبدیل خواهیم کرد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، مدیرکل شیلات استان اردبیل در جریان این سفر به همراه بخشدار رضی از تعدادی مزارع پرورش ماهی که چندین سال به دلیل مشکلات متعدد راکد شده بود، بازدید به عمل آورده و در راستای احیای مجدد آنها قول مساعد داد.‌

انتهای پیام/

منبع