سید عبدالله طباطبایی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در گرامیداشت هفته قوه قضائیه برنامه‌های مختلفی در سطح استان اجرا می‌شود که در روز جمعه با برپایی میز خدمت در مصلای اردبیل از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۳ ظهر در خدمت هموطنان خواهیم بود تا به مشکلات و مسائل قضائی آنها رسیدگی […]

سید عبدالله طباطبایی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در گرامیداشت هفته قوه قضائیه برنامه‌های مختلفی در سطح استان اجرا می‌شود که در روز جمعه با برپایی میز خدمت در مصلای اردبیل از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۳ ظهر در خدمت هموطنان خواهیم بود تا به مشکلات و مسائل قضائی آنها رسیدگی کنیم.

وی تصریح کرد: در کنار برگزاری برنامه‌های مختلف گرامیداشت هفته قوه قضائیه با تشکیل جلسه شورای قضائی استان با حضور مدیران دستگاه‌های زیرمجموعه قوه قضائیه نظیر پزشکی قانونی، بازرسی، تعزیرات و ثبت اسناد سعی خواهیم کرد تا مباحث مطرح و مطالبات و خواسته‌های مردم را مورد توجه قرار داده و در این زمینه تصمیم‌گیری‌ها با انجام برسد.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: به صورت مرتب این جلسات با حضور مدیران دستگاه‌های حوزه قضائی انجام می‌شود و تلاش بر این است تا در جهت حل مشکلات مردم در بخش‌های مختلف تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های درستی به انجام برسد.

طباطبایی از حضور حماسی مردم در انتخابات ۲۸ خرداد قدردانی کرد و افزود: به ابتکار دادستان مرکز استان ۳۷ اکیپ نظارت بر فرآیند انتخابات در سطح استان شکل گرفت که ۱۴ اکیپ در مرکز استان از روز اول تبلیغات فعالیت کاندیداها را رصد کرده تا مانع از وقوع جرایم انتخاباتی در سطح استان باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در فضای آرام و بدون حاشیه انتخابات شوراها و ریاست جمهوری در سطح استان برگزار شد و در این ایام تنها ۱۰۰ مورد دستگیری موقت و بدون تشکیل پرونده را شاهد بودیم و تعداد معدودی نیز با تذکر و تعهد از بازداشتگاه‌ها آزاد شدند.

طباطبایی به رویکرد الکترونیکی اقدامات قضائی در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر در مرکز استان ۹۹ درصد ابلاغ و احضار قضائی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود تا مانع از شیوع بیماری کرونا با ابلاغ‌های فیزیکی و کاغذی باشیم.

وی اضافه کرد: در سایر مناطق استان نیز تا ۹۴ درصد این ابلاغ‌ها به صورت الکترونیکی است و ماهانه ۱۵۰ هزار برگه قضائی که قبل از این به صورت دستی صادر می‌شد، در حال حاضر در بستر الکترونیکی انجام می‌شود.

طباطبایی بیان کرد: در اکثر موارد تشکیل پرونده‌ها به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه‌های قضائی انجام می‌شود و انتقال زندانیان از ندامتگاه‌ها به دادگاه‌ها و بالعکس به صورت غیر حضوری بوده تا از شیوع بیماری کرونا جلوگیری و سلامت زندانیان حفظ شود.

وی مجهز شدن زندان‌ها و مراکز قضائی را به تجهیزات مدرن و پیشرفته فناورانه یادآور شد و اظهار کرد: همه این اقدامات در راستای ارائه خدمات مطلوب و پاسخگویی سریع بوده است.

طباطبایی به فعالیت سه معاونت پیشگیری، حقوق عامه و معاونت فرهنگی، اجتماعی در تقویت امور پیشگیرانه و احقاق حقوق عامه را یادآور شد و تصریح کرد: در جلوگیری از جرایم و تخلفات احتمالی سعی بر این است تا با هماهنگی این سه مجموعه آسیب‌ها به حداقل برسد و ما دغدغه‌های کمتری را در حوزه فرهنگی و اجتماعی شاهد باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل به حفظ بیت‌المال و همچنین مسئله اراضی ملی و صیانت از مراتع و موضوع زیست محیطی اشاره کرد و گفت: در همه این موارد نیز سعی شده تا با جلوگیری از تخلفات گسترده سال‌های گذشته حقوق مردم رعایت شده و مانع از بروز چالش‌های جدی در سکونتگاه‌های غیررسمی شویم.

انتهای پیام/

منبع