نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان امور مالیاتی نباید اصناف را در شرایط کرونایی در منگنه گذاشته و بیش از این بر دامنه مشکلات آنها بیفزاید.

به گزارش آذرمغان، سید غنی نظری عصر سه‌شنبه در جریان بازدید مدیرکل امور اقتصادی مجلس از اصناف خلخال اظهار کرد: ما شرایط خوبی را در فعالیت اصناف در چند ماه اخیر شاهد نبودیم و با شیوع کرونا فعالان این بخش با نارسایی‌ها و چالش‌هایی در روند فعالیتی و کسب درآمد خود روبه‌رو بودند.

وی تصریح کرد: اصناف منصف استان اردبیل به ویژه شهرهای جنوبی این استان با تمام مشکلات و دغدغه‌های اقتصادی در جامعه با هماهنگی ستاد کرونا به تعطیلی‌های گسترده‌ای دست زده و در حقیقت حفظ سلامتی مردم را بر کسب درآمد خود ارجح دانستند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: در چنین شرایطی بهتر است امور مالیاتی و مسئولان بیمه‌ای کشور تدبیری درست در کاهش و تعدیل مبالغ مالیاتی و بیمه‌ای در نظر بگیرند تا فعالان اقتصادی بیش از این در تنگنای اقتصادی نباشند.

نظری به مشکلات پیش روی سرمایه‌گذاران برای حضور در مناطق محروم اشاره کرد و افزود: با تدبیر مجلس و کمیسیون اقتصادی مقرر شده مشوق‌های خاص برای سرمایه‌گذاران با هدف حضور در مناطق محروم در نظر گرفته شود که امیدواریم در بودجه ۱۴۰۰ همه این قالب‌ها و مشوق‌ها شکل عملیاتی به خود بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: نمونه و نظیر این مشوق‌ها اعمال تخفیف ویژه در بخش مالیاتی، بیمه‌ای، صدور مجوزها و پرداخت تسهیلات کم بهره است که خود این عوامل باید در شرایط کرونایی با تدبیری مناسب و راهکاری درست در نظر گرفته شده و به عنوان بسته پیشنهادی برای سرمایه‌گذاران ارائه شود.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی به سهم اندک خلخال و کوثر در بهره‌مندی از تسهیلات ویژه برای توسعه بخش‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری را یادآور شد و اضافه کرد: امیدواریم در دور جدید فعالیت‌های اقتصادی در کشور اهداف مورد نظر در بخش حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد تا شاهد تحقق شعار سال در کمک به تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی به شکل عملیاتی و واقعی باشیم.

در این بازدید مدیرکل امور اقتصادی مجلس نیز به ظرفیت‌های خوب شهرستان‌های خلخال و کوثر در جذب سرمایه‌گذاران برای فعالیت‌های صنعتی، معدنی و همچنین توسعه بخش گردشگری اشاره کرد و ادامه داد: قطعاً مجلس با تصویب قوانین سهل و راحت به تقویت نظام اقتصادی و همچنین حضور سرمایه‌گذاران در مناطق محروم کمک خواهد کرد.

بهروز برزگر بیان کرد: در شرایط کنونی با گذر از بحران کرونا و همچنین مشکلات اقتصادی به راحتی می‌توان به تناسب ظرفیتی که در این مناطق وجود دارد، حضور سرمایه‌گذاران و حتی شرکت‌های دولتی را برای تقویت نهاد اقتصادی و کارآفرینی در این مناطق ترغیب و تشویق کرد.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر