پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر – گروه استان‌ها: جعل تصاویر خارجی و جا زدن به‌جای اماکن شهرهای مختلف کشورمان، فتوشاپ تصویر دستگیری سارق سرقت مسلحانه در اصفهان، کشته سازی با تصاویر افرادی که زنده‌بودن خود را اعلام کرده‌اند و ده‌ها تصویر دیگر این روزها شبکه‌های اجتماعی را به صحنه جنگ روانی علیه […]

پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر – گروه استان‌ها: جعل تصاویر خارجی و جا زدن به‌جای اماکن شهرهای مختلف کشورمان، فتوشاپ تصویر دستگیری سارق سرقت مسلحانه در اصفهان، کشته سازی با تصاویر افرادی که زنده‌بودن خود را اعلام کرده‌اند و ده‌ها تصویر دیگر این روزها شبکه‌های اجتماعی را به صحنه جنگ روانی علیه مخاطب ایرانی تبدیل کرده است.

آخرین پرده آن جایگزین کردن عکس دستگیری سارق سرقت مسلحانه اصفهان متعلق به سال ۱۳۹۴ با عکس یک دختر است که پس از رو شدن دست کاربران منتشرکننده، به نام «هنر اعتراض» جا زده شد تا ذهن مخاطبان شبکه‌های اجتماعی را درگیر کند.

اما جعل تصاویر و تولید محتوای فیک برای تغییر روایت‌ها و پیام تصاویر است. در همین مورد اخیر پلیس حافظ امنیت- پلیسی که در جریان سرقت مسلحانه شجاعانه در راستای مقابله با یک شرور و ایجاد امنیت در جامعه ازجان‌گذشتگی کرده است- را با جعل عکس در قالب روایتی وارونه به مخاطب معرفی می‌کنند.

این روزها سواد رسانه‌ای، به ابزاری مهم برای مقابله با فیک نیوزها در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های معاند تبدیل‌شده است. جعل یک تصویر با هر نام و عنوانی اگر منجر به جعل پیام و روایت شود قطعاً از مصادیق فیک نیوز خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع