به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، آیت‌الله سید حسن عاملی شامگاه جمعه در برنامه ایشیقلی یول شبکه استانی سبلان در اردبیل اظهار کرد: بدون کوچک‌ترین اختلاف لیست نامزدهای مدیر ارشد استان با توافق نمایندگان استان به وزیر کشور ارائه شده تا از بین نامزدها شایسته‌ترین فرد برای مدیریت استان انتخاب شود. وی تصریح کرد: بدون […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، آیت‌الله سید حسن عاملی شامگاه جمعه در برنامه ایشیقلی یول شبکه استانی سبلان در اردبیل اظهار کرد: بدون کوچک‌ترین اختلاف لیست نامزدهای مدیر ارشد استان با توافق نمایندگان استان به وزیر کشور ارائه شده تا از بین نامزدها شایسته‌ترین فرد برای مدیریت استان انتخاب شود.

وی تصریح کرد: بدون سوءظن و یا طرح مباحث اختلاف افکن و حاشیه‌ای امیدواریم وزارت کشور بهترین گزینه را برای استان انتخاب کند و ما نیز تابع انتخاب متخصصان و کارشناسان در این زمینه هستیم تا روند توسعه استان در دولت جدید شتاب بیشتری بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: استاندار جدید اردبیل وظیفه سنگینی را در توسعه استان خواهد داشت و قطعاً با تکمیل و افتتاح پروژه‌های بزرگ صنعتی، کشاورزی و گردشگری آینده روشن و امیدبخشی در پیش روی مردم استان اردبیل است و انتظار می‌رود دولت سیزدهم بهترین پشتیبانی را از به ثمر رسیدن این طرح‌ها داشته باشد.

عاملی از اصحاب قلم خواست تا بدون بررسی و تحقیق درست و شایسته دست به قلم نشوند و حتماً در نوشته‌های خود تقوا را مراعات کنند.

وی با بیان اینکه نباید با زبان و نوشته آبروی مؤمنی را برد، خاطر نشان کرد: بهتر است در همه احوال خیرخواه هم باشیم و از بهتان زدن و یا بی‌آبرو کردن دیگران به خدا پناه ببریم چرا که جبران ظلم حق‌الناس بسیار سخت است و ضروری است همه ما در گفته‌ها و نوسته‌های خود حق و حقیقت را مراعات کنیم.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ما حق نداریم با قضاوت‌های نابجا در مورد دیگران مباحث غیرواقعی را مطرح کنیم چرا که هم در دنیا و هم آخرت نمی‌توان در مورد این قضاوت‌ها و برخی بهتان زدن‌ها و بی‌حرمتی‌ها پاسخگو بود.

وی با تسلیت سالروز شهادت امام سجاد (ع) بیان کرد: ائمه هدی برای ما تابلوهای درست و مسیر حق و حقیقت را نشان دادند و امام سجاد (ع) با دعاهای خود مؤمنان را در مسیر درست و صحیح هدایت کرده است.

امام جمعه اردبیل به تنوع واکسن ارائه شده در کشور اعم از داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت: نباید واکسن هراسی عده‌ای را نگران کند بلکه بهتر است با تزریق واکسن، زدن ماسک و رعایت سایر پروتکل‌های بهداشتی تلاش کنیم تا این بلا از جامعه بشریت رخت بربندد.

عاملی به سفر رئیس جمهور به خوزستان و سیستان و حضور در بین آحاد مردم اشاره کرد و افزود: رئیس دولت از جنس مردم است و باید در بین مردم حاضر شود و به هیچ وجه نباید از مردم فاصله گرفته و یا در گوشه‌ای بنشیند و کار ستادی انجام دهد.

وی حضور رئیس جمهور را در بین کادر درمانی و نیروهای فعال بهشت زهرا در سپاسگزاری از زحمات و تلاش شبانه‌روزی آنها قابل ستایش توصیف کرد و ادامه داد: ما به وجود چنین رئیس جمهور مردمی افتخار می‌کنیم و این اسباب عزت و شرف ماست که رئیس جمهور کشورمان با حضور در عرصه‌ها و صحنه‌های مختلف سعی می‌کند تا قدردان تلاش آحاد متخصصان در کنترل بیماری کرونا باشد.

عاملی موضوع بی‌آبی را مسئله جدی در کشور و استان بیان کرد و گفت: در کنار دعا برای بارش باران، ضروری است مردم در مصرف آب شرب و کشاورزی دقت کنند تا زمینه تأمین این منبع ارزشمند فراهم آید.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ما از وزیر نیرو خواسته‌ایم تا در اولین فرصت به استان اردبیل سفر کند تا همچون وزیر بهداشت که در سفر اخیر خود شنونده دغدغه‌ها و مشکلات مردم استان به ویژه کمبود تخت بود، در حوزه آب نیز خواسته‌ها و مطالبات مردم را مطرح کنیم تا پیگیری لازم در این زمینه انجام شود.

عاملی کمبود تخت بیمارستانی را یکی از دغدغه‌ها و مشکلات جدی توصیف کرد و افزود: عده‌ای تلاش می‌کردند تا با فروش بیمارستان بوعلی و علوی به عنوان بیمارستان قدیمی اردبیل نسبت به احداث بیمارستان‌های جدید اقدام کنند در حالی که بنده چنین مدیریتی را نمی‌پسندم و بهتر است با جذب اعتبارات از طریق منابع ملی احداث بیمارستان‌های جدید مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین به اظهارات سخیف آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در مورد برجام اشاره کرد و ادامه داد: نه تنها ملت ایران در برابر تحریم‌ها و فشارهای نابجا سر تسلیم فرود نیاوردند بلکه به هیچ وجه خواسته‌های نابجای غربی‌ها را مورد پذیرش قرار ندادند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل رفتار فزون‌طلبانه و قلدرمابانه غربی‌ها را در دعوت از جمهوری اسلامی ایران برای بازگشت به مذاکرات برجام یادآور شد و تصریح کرد: نه تنها آمریکا بلکه اروپایی‌ها نیز به تعهدات و قرارداد برجام به درستی عمل نکردند و امروز دشمن تمام قوای خود را به کار گرفته تا بعد از ناکامی در روند تحریم، این بار با اختلاف‌های مذهبی و قومی ملت ایران را مورد محک و آزمون قرار دهد.

عاملی خاطر نشان کرد: ملت ایران آبدیده‌تر از آن است که فریب حقه‌ها و نیرنگ‌های استکبار را بخورد و قطعاً در این صحنه نیز به رغم تلاش شبکه‌های معاند سعی خواهد کرد تا وحدت و همدلی خود را حفظ و تسلیم جنگ روانی دشمنان نشود.

انتهای پیام/

منبع