به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، جلال آفاقی قبل از ظهر سه‌شنبه در نشست با مدیرکل و معاونان کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: نهضت پیشگیری از جرایم در بین اقشار آسیب‌پذیر اردبیل ایجاد شود تا بتوانیم از این طریق از گسترش برخی آسیب‌ها به ویژه در بین جامعه تحت پوشش کمیته امداد جلوگیری کنیم. […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، جلال آفاقی قبل از ظهر سه‌شنبه در نشست با مدیرکل و معاونان کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: نهضت پیشگیری از جرایم در بین اقشار آسیب‌پذیر اردبیل ایجاد شود تا بتوانیم از این طریق از گسترش برخی آسیب‌ها به ویژه در بین جامعه تحت پوشش کمیته امداد جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم تنها بر عهده یک دستگاه نیست، تصریح کرد: تمامی مسئولان فرهنگی، اجتماعی، سازمان‌های مردم نهاد و سمن‌ها باید در این زمینه وارد کار شوند تا بتوانیم از آمار این جرایم در استان بکاهیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل بر ارتقا سطح همکاری‌های دادگستری و کمیته امداد در راستای خدمت‌رسانی بیشتر به مددجویان تحت پوشش خبر داد و گفت: تقویت اقدامات پیشگیرانه از آسیب‌های اجتماعی در بین اقشار آسیب‌پذیر اردبیل مد نظر ماست که تحقق این امر با همکاری این ۲ نهاد اجتماعی امکان‌پذیر است.

آفاقی با اشاره به لزوم توجه شایسته به وضعیت اقشار آسیب‌پذیر و تقویت اقدامات پیشگیرانه در بین این دسته از شهروندان افزود: ارتقا سطح همکاری‌های دستگاه قضائی استان و اداره کل کمیته امداد در این زمینه مهم است و این همکاری ۲ جانبه می‌تواند در دراز مدت نتایج و ثمرات مؤثری را در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.

وی با اعلام آمادگی کامل دادگستری استان برای هرگونه حمایت از انجام وظایف قانونی دستگاه‌ها به منظور محرومیت‌زدایی در مناطق محروم و جامعه تحت پوشش کمیته امداد خاطرنشان کرد: با هم‌افزایی و ارتقا سطح همکاری‌ها تحول چشمگیری در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جرایم در بین اقشار محروم ایجاد می‌شود.

آفاقی با تاکید بر تحقق نهضت پیشگیری در بین اقشار آسیب‌پذیر اردبیل اضافه کرد: ضروری است تا نسبت به افزایش حمایت‌های حقوقی و قضائی از مددجویان کمیته امداد به ویژه در زمینه زنان و کودکان، توانمندسازی افراد مناطق کم برخوردار و محروم از طریق دوره‌های آموزشی مهارت‌های ارتباطی و آموزش‌های قبل از ازدواج با استفاده از روانشناسان مجرب اقدامات اساسی صورت گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل ارتقا خدمات به خانواده‌های زندانیان تحت پوشش، پیگیری توزیع عادلانه امکانات شهری و توجه شایسته به وضعیت محلات فقیرنشین در خدمات شهری را مطالبه اصلی این قشر اعلام و بر اجرای آن تاکید کرد.

انتهای پیام/

منبع