به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، سید عبدالله طباطبایی بعدازظهر پنجشنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت و اقدامات در خصوص مبارزه با قاچاق محصولات جنگلی در اردبیل اظهار کرد: فرهنگ‌سازی نحوه استفاده از طبیعت، صیانت و پیشگیری از آن در بین آحاد مردم لازم و ضروری است. وی با اشاره به […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، سید عبدالله طباطبایی بعدازظهر پنجشنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت و اقدامات در خصوص مبارزه با قاچاق محصولات جنگلی در اردبیل اظهار کرد: فرهنگ‌سازی نحوه استفاده از طبیعت، صیانت و پیشگیری از آن در بین آحاد مردم لازم و ضروری است.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های صدا و سیما، فضای مجازی و بسیج برای صیانت از طبیعت، افزود: برای تحقق این امر باید با استفاده از ابزارهای به روز، محتوای مناسب تولید شده و در سطح گسترده اطلاع رسانی شده تا این فرهنگ در میان خانواده‌ها نهادینه شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز اردبیل به نادر بودن طبیعت بکر و بانک ژن طبیعی موجود در مناطق جنگلی استان در سطح کشور اشاره کرد و افزود: در این راستا استفاده از ظرفیت و حمایت‌های قانونی تشکیلات قضائی استان در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی برای حفظ منابع غنی جنگل و مبارزه با قاچاق محصولات جنگلی باید در دستور کار قرار بگیرد.

طباطبایی خاطر نشان کرد: استفاده از فناوری‌های نوین برای رصد محسوس و نامحسوس در طول شبانه روز از منطقه، باید در رأس برنامه‌های دستگاه‌ها و ارگان‌های ذیربط قرار گیرد تا این امانت الهی با برنامه‌ریزی دقیق، احیا و توسعه یافته و با بهره برداری بدون خسارت از آنها صحیح و سالم تحویل نسل‌های آتی شود.

وی همچنین در خصوص مبارزه با قاچاق محصولات جنگلی بیان کرد: هر طرح اجرایی با هر کمیت و کیفیتی و متعلق به هر ارگانی در جنگل فندقلو باید مصوبه اجرای آن را به تأیید شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری استان برساند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر