فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم امید ایران با وجود انتقاداتی که از رفتار مهدی مهدوی‌کیا شده سکوت کرده‌اند و حاضر نشده اند از مردم عذرخواهی کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، با وجود گذشت چند روز از دیدار تیم‌های منتخب بازیکنان عرب و منتخب بازیکنان جهان در قطر که برای رسمیت بخشیدن به جام عرب برگزار شد و مهدی مهدوی‌کیا نیز در آن حضور داشت و با پیراهن منقش به پرچم رژیم اشغالگر قدس به میدان رفت، فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم امید حاضر نشده‌اند واکنشی به این موضوع داشته باشند.

این اتفاق در حالی از سوی بازیکن و کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران رخ داد که چند بازیکن عرب به نشانه اعتراض به حضور یک سرمربی اسرائیلی در این دیدار و قرار داشتن پرچم رژیم اشغالگر قدس روی پیراهن تیم از حضور در بازی امتناع کردند و چند بازیکن هم با محو کردن پرچم رژیم صهیونیستی به میدان رفتند.

لزوم عذرخواهی مهدوی‌کیا وفدراسیون فوتبال/چرا عزیزی‌خادم سکوت کرده

رباح ماجر اسطوره فوتبال الجزایر و دو ستاره دیگر این کشور با دیدن این مربی صهیونیست حاضر نشدند در این بازی شرکت کنند. به همین دلیل، از روی سکوها تماشاگر این مسابقه نمادین و به نوعی عادی ساز روابط با رژیم اشغالگر بودند.

«نواف التمیاط» ستاره سابق تیم ملی عربستان و «عماد الحوسنی» ستاره سابق فوتبال عمان دو بازیکنی بودند که پس از انتشار تصاویر حضور آنها در این دیدار مشخص شد که پرچم رژیم اشغالگر قدس را از روی پیراهن خود پاک کرده‌اند تا از این طریق به رسمیت نشناختن این رژیم را نشان دهند.

موج انتقادات به برگزاری دیدار تیم‌های منتخب جهان و ستارگان عرب به کشورهای سوریه و عراق هم رسید و در یکی از این اقدامات مسئولان کمیته ملی المپیک سوریه «فراس الخطیب» بازیکن فوتبال مطرح این کشور را از کلیه فعالیت‌های ورزشی تعلیق کردند.

همچنین رسانه‌های عراقی به انتقاد از حضور یونس محمود کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال این کشور در ترکیب تیم ستارگان عرب برای بازی با منتخب جهان پرداختند.

لزوم عذرخواهی مهدوی‌کیا وفدراسیون فوتبال/چرا عزیزی‌خادم سکوت کرده

با وجود عذرخواهی‌هایی که بازیکنان عرب از حضور در این دیدار داشته‌اند و در اظهار نظرهایشان توضیحاتی را در مورد دلیل این کار ارائه کرده‌اند، اما فدراسیون فوتبال و مهدی مهدوی کیا که سرمربی تیم امید تحت مدیریت این فدراسیون است سکوت کرده‌اند و هیچ واکنشی به این اتفاق نداشته‌اند.

این در حالی است که انتظار می‌رفت که حداقل فدراسیون فوتبال و مهدی مهدوی کیا نسبت به این اقدام از مردم عذرخواهی کنند و واکنشی به آن داشته باشند. نه اینکه با سکوت خود این رفتار اشتباه را تشدید کنند. از شهاب‌الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال انتظار می‌رود نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد و از مردم عذرخواهی کند.

انتهای پیام/