احمد وحیدی در گفت‌و گو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: ما همواره اعلام دوستی با کشورهای همسایه کردیم و سعی و تلاشمان بر این است تا این روابط حسنه و دوستانه تداوم یافته و تقویت شود. وی تصریح کرد: در دولت مردمی سیزدهم سیاست اصلی در تقویت روابط با کشورهای مختلف، سیاست همسایگی […]

احمد وحیدی در گفت‌و گو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: ما همواره اعلام دوستی با کشورهای همسایه کردیم و سعی و تلاشمان بر این است تا این روابط حسنه و دوستانه تداوم یافته و تقویت شود.

وی تصریح کرد: در دولت مردمی سیزدهم سیاست اصلی در تقویت روابط با کشورهای مختلف، سیاست همسایگی و همجواری است و ما کشور آذربایجان را به سعه‌صدر بیشتر دعوت می‌کنیم تا با رفع سوءتفاهمات به صورت دیپلماتیک روابط ایران و آذربایجان همچنان به صورت شایسته و حسنه باقی بماند.

وزیر کشور گفت: ما تلاش می‌کنیم تا آرامش و امنیت خاطر را برای کشورهای همسایه به ارمغان آوریم و از توسعه روابط دوستانه استقبال می‌کنیم و امیدواریم به دور از تنش‌هایی که برخی کشورهای غربی قصد ایجاد آن را بین ایران با کشورهای همسایه دارند، بتوانیم به تقویت این روابط دوستانه و حسنه کمک کنیم.

وحیدی افزود: مسائلی که اخیراً بین ایران و آذربایجان مطرح شده از راه دیپلماسی در حال پیگیری است و تلاش بر این است تا به دور از طرح مسائل حاشیه‌ای، اصل مودت و دوستی در بین همجواری و همسایگی رعایت شود.

وی در مورد بازگشت زائران از کربلا و آرامش ایجاد شده در مناطق مرزی ایران با عراق خاطر نشان کرد: هیچ مشکلی در بازگشت زائران وجود ندارد و تاکنون بخشی از زائران به کشور بازگشتند و به تدریج این فرآیند در حال انجام است.

وحیدی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: با تمهیداتی که در نظر گرفته شده هیچ مشکلی در مسیر بازگشت زائران عتبات عالیات وجود ندارد و امیدواریم هم به شکل زمینی و هم هوایی زائران به سرعت به میهن اسلامی بازگردند.

وی به انتخاب استانداران در دولت سیزدهم اشاره کرد و ادامه داد: ما سعی می‌کنیم برای استان‌های مختلف اغلب از نیروهای جوان و ارزشی که بر محور بیانیه گام دوم انقلاب برگزیده می‌شوند در بحث مدیریت ارشد استان استفاده کنیم و امیدواریم با تلاشی که در استان اردبیل نیز انجام می‌شود، سید حامد عاملی بتواند در مدیریت استان کارهای شاخص و برجسته‌ای را انجام دهد.

وحیدی بیان کرد: استاندار جدید اردبیل در کنار پرانرژی بودن و توان جوانی، نیروی ارزشی و معتقد به شعارهای دولت مردمی و انقلابی سیزدهم است و قطعاً سعی خواهد کرد در دوره مسئولیت خود با بهره‌گیری از توان و شایستگی‌های خود و دیگر مدیران، استان اردبیل را در مسیر تحول و تحرک واقعی قرار دهد.

انتهای پیام/

منبع