به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، نشست سه جانبه وزرای خارجه عضو روند آستانه در مورد تحولات سوریه در حاشیه اجلاس عالی مجمع عمومی سازمان ملل بعد از ظهر چهارشنبه، ۳۰ شهریور به وقت محلی در نیویورک برگزار گردید. در این نشست که با حضور وزیران خارجه جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه و پترسون […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، نشست سه جانبه وزرای خارجه عضو روند آستانه در مورد تحولات سوریه در حاشیه اجلاس عالی مجمع عمومی سازمان ملل بعد از ظهر چهارشنبه، ۳۰ شهریور به وقت محلی در نیویورک برگزار گردید.

در این نشست که با حضور وزیران خارجه جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه و پترسون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه برگزار گردید، آخرین تحولات و ابتکارات سیاسی و بشردوستانه در سوریه بررسی شد.

در این نشست دکتر امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت؛ جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته معتقد است که بحران سوریه راه حل نظامی ندارد. حل این بحران از طریق فرایند سیاسی و مطابق با اصول حقوق بین الملل تحقق خواهد یافت.

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد پایان اشغالگری و خروج نیروهای خارجی که به صورت غیرقانونی در سوریه حضور دارند، و احترام کامل به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه پیش نیازهای ضروری برای دستیابی به این هدف است.

دکتر امیرعبداللهیان با اشاره به اهمیت کار کمیته قانون اساسی و با تاکید بر وضعیت اقتصادی و بشردوستانه در سوریه و آثار منفی تحریم‌ها بر معیشت مردم عادی، بر لزوم لغو تحریم‌ها و رفع موانع و افزایش کمک‌های بشردوستانه به همه سوری‌ها در سراسر کشور تأکید کرد.

در این نشست، وزرای خارجه ضامن روند آستانه، باردیگر بر تعهد خود بر رعایت و احترام به استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تاکید کردند.

انتهای پیام/

منبع