به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت الاسلام آیت نعمتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان نیر با بیان اینکه حرکت امیدوارانه، حلال مشکلات کشور است، اظهار کرد: تقویت امید به آینده در میان مردم به خصوص نسل جوان وظیفه اصلی متولیان فرهنگی است، چراکه دشمن درصدد است با امیدزدایی از ایران اسلامی به […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت الاسلام آیت نعمتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان نیر با بیان اینکه حرکت امیدوارانه، حلال مشکلات کشور است، اظهار کرد: تقویت امید به آینده در میان مردم به خصوص نسل جوان وظیفه اصلی متولیان فرهنگی است، چراکه دشمن درصدد است با امیدزدایی از ایران اسلامی به اهداف خود برسد.

وی سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمن در این زمینه را یادآور شد و افزود: هدف دشمن مأیوس سازی مردم بویژه مسئولان و مدیران ما از آینده است.

امام جمعه نیر به ترفندهای دشمنان در این زمینه اشاره و اذعان کرد: نشر اخبار دروغ، تحلیل‌های مغرضانه، تحریف واقعیت‌ها، بزرگنمایی عیوب کوچک و ترویج و تزریق یاس و ناامیدی، راهبرد دشمنان انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام نعمتی به آنفولانزای نیویورکی و ویروس نفرت پراکنی اشاره کرد و گفت: دشمنان در راستای رسیدن به اهداف خود به هر شیوه‌ای دست می‌زنند.

وی از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان مظهر امید آفرینی در نهضت فاطمی نام برد و افزود: امید آفرینی برای تحقق جامعه مهدوی از دیگر کارهای ماندگار فرمانده جبهه مقاومت بود.

این مبلغ اسلامی با بیان اینکه شهادت حاج قاسم سلیمانی، قیامتی در جهان به پا کرد، ادامه داد: حاج قاسم با شهادتش، زنده بودن انقلاب اسلامی ایران را به جهانیان نشان داد به طوری که دشمنان نیز در برابر عظمت ملت ایران سر تعظیم فرود آوردند.

حجت‌الاسلام نعمتی در ادامه سخنان خود به تبیین ویژگی‌های سردار دل‌ها پرداخت و عنوان کرد: دشمن شناسی حاج قاسم مهمترین خصیصه سردار دل‌ها بعد از اخلاص و اطاعت از ولایت بود.
امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه آسیا با فرماندهی شهید سلیمانی به نمایشگاه شکست آمریکا تبدیل شد، تصریح کرد: دشمن شناسی امروز یک وظیفه انقلابی و ملی برای ملت ایران است.

وی از برگزاری ویژه برنامه‌های خاص برای ایام شهادت بی بی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا (س) و سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی در شهرستان نیز خبر داد و گفت: این برنامه‌ها در راستای بصیرت افزایی و معرفت افزایی عموم مردم برگزار خواهد شد.

خطیب جمعه نیر در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز رحلت علامه مصباح‌یزدی اشاره و بیان کرد: علامه مصباح یار امام و یاور رهبری، مجاهدی نستوه، متفکری برجسته و سیاست مداری متعهد بودند و در همه میدان‌های لازم، حضور انقلابی داشتند

حجت‌الاسلام نعمتی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار اصلاح نظام بانکی کشور شد و افزود: با اصلاح نظام بانکی کشور، در واقع اصلاحات اقتصادی ایران آغاز می‌شود.

وی خواستار توجه و رسیدگی به رفاه عموم مردم به ویژه اقشار متوسط به پایین جامعه شد و یادآوری کرد: آماده سازی زیرساخت‌های اصلی و فرعی اقتصاد کشور باید با کمترین اثرات تورمی در جامعه مواجه باشد که مورد قبول مردم واقع شود.

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه، بنگاه‌داری، انبوه سازی، معاملات خودرو، کارخانه داری، حتی ورود به بازار ارز را مردم از بانک‌ها یاد گرفتند، ادامه داد: تعطیلی کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی در کنار اخذ سودها و دیگر موارد توسط بانک‌ها موجب افزایش بیکاری و فساد اقتصادی در جامعه شده است که این روند باید اصلاح شود.

حجت‌الاسلام نعمتی داشتن عزت نفس، ایمان به خدا را از خصوصیات اهل تقوا عنوان کرد و گفت: تقوا جامعه به حفظ و گسترش روحیه ایثار و گذشت و فداکاری تشویق می‌کند و از ارزش‌ها و حاکمیت‌های اسلامی دفاع می‌کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان با بیان اینکه کارگزاران حکومت اسلامی و مسئولان با همه وجود با خدمت کردن به مردم، به میهن خودشان خدمت می‌کنند، عنوان کرد: اینان در واقع از حاکمیت اسلام که مایه عزت و شرف و آزادگی است دفاع می‌کنند.

وی در ادامه سخنان خود از مردم به خاطر خلق حماسه دیگر در سالروز ۹ دی قدردانی کرد و افزود: مردم در سالگرد حماسه ۹ دی با آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام شهدا و ولی امر مسلمین تجدید بیعت می‌کنند.

حجت الاسلام نعمتی در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره و تصریح کرد: رمز پیروزی نهضت فاطمی (س) استمرار خط آن، امید و نگاه خوش‌بینانه به آینده است.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) الگوی ائمه معصومین (ع) و الگوی خواهران و مادران ما در ایران اسلامی هستند، اضافه کرد: جامعه زنان ما در دفاع از حریم امامت و ولایت، در ترویج سبک زندگی اسلامی، فرزند آوری و دشمن ستیزی و امید آفرینی در جامعه از حضرت فاطمه زهرا (س) الگوبرداری می‌کنند. امام جمعه شهرستان نیر

انتهای پیام/

منبع