به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو عصر شنبه در نشست هم اندیشی با رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با بیان اینکه دنیای امروزی با شتاب به سمت سامانه‌های هوشمند و الکترونیک در حال حرکت است، اظهار کرد: استفاده از فناوری‌های نوین برای تسریع […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو عصر شنبه در نشست هم اندیشی با رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با بیان اینکه دنیای امروزی با شتاب به سمت سامانه‌های هوشمند و الکترونیک در حال حرکت است، اظهار کرد: استفاده از فناوری‌های نوین برای تسریع و تسهیل در خدمات‌رسانی به مردم لازم و ضروری است.

وی بیان کرد: یکی از نمودهای استفاده از ظرفیت‌های فناوری نوین در بحث ابلاغ الکترونیکی اوراق قضائی، دادرسی‌های الکترونیکی و خدمات قضائی بوده که استان اردبیل در این حوزه بسییار موفق عمل کرده است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به اینکه دفاع از حقوق عامّه و صیانت از حقوق بیت‌المال از مهمترین اهداف دستگاه قضائی است، گفت: انتظار داریم تا تمامی مجموعه‌های مرتبط با قوه قضائیه نیز همگام با دستگاه قضائی از ظرفیت‌های فنآوری در امورات خود به نحو مطلوبی استفاده کنند.

حجت‌الاسلام کثیرلو با بیان اینکه اجرای دقیق قانون مهمترین معیار برای سنجش عملکردها است، تصریح کرد: عدم اجرای دقیق قانون و یا نادیده گرفتن مفاد قانونی در بحث کارشناسی و وکالت موجب تضییع حقوق مردم شده و موجب ایجاد نارضایتی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: لازم است کارشناسان ضمن به‌روزرسانی اطلاعات علمی خود از تخصص و تعهد لازم در خصوص موضوع ارجاعی در پرونده‌ها برخوردار باشند تا نظرات کارشناسی متقن ارائه کنند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: هرگونه کوتاهی و تخلف در حوزه وکالت و کارشناسی به دستگاه قضائی نسبت داده می‌شود پس باید مسئولین امر و حوزه‌های ناظر در این خصوص دقت کافی داشته باشند تا تخلف هرچند کوچک و ناچیز عملکرد و رسالت سنگین دستگاه قضائی را زیر سوال نبرد.

حجت‌الاسلام کثیرلو در پایان رصد و نظارت مستمر و مداوم مسئولین را برای پیشگیری از هرگونه تخلف خواستار شد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر