به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، رضا قاسمیان بعد از ظهر یکشنبه در جلسه نشست کمیسیون برنامه ریزی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز اردبیل اظهار کرد: رویکرد مدیریت هوشمند در معادلات و معاملات کنونی جهان مطرح است و در آینده نه چندان دور مصرف کالاهای اساسی جامعه بر اساس شاخص‌های اختصاصی جوامع و […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، رضا قاسمیان بعد از ظهر یکشنبه در جلسه نشست کمیسیون برنامه ریزی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز اردبیل اظهار کرد: رویکرد مدیریت هوشمند در معادلات و معاملات کنونی جهان مطرح است و در آینده نه چندان دور مصرف کالاهای اساسی جامعه بر اساس شاخص‌های اختصاصی جوامع و کشورها خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ضروری است تا مسئولان با حساسیت ویژه مسئله اقتصاد و معیشت مردم را ساماندهی کرده و در این زمینه تلاش بیشتری از خود نشان دهند، خاطرنشان کرد: اقتصاد پاک در کشورمان باید ابتدا با جلوگیری از قاچاق و سپس انسداد مبادی ورودی این کالاها انجام شود که در این میان دولت سیزدهم با هدف بهبود معیشت مردم و اقتصاد کشور بر این نوع اقتصاد تاکید دارد.

قاسمیان با اشاره به اینکه رشد اقتصادی و بهبود معیشت مردم از دغدغه‌های اصلی دولت سیزدهم است، تصریح کرد: ایجاد فضای بهبود کسب و کار در کشور، توجه ویژه به اقتصاد و ارائه اعتبارات و تسهیلات برای تولید و اشتغال و حمایت از سرمایه گذاران، رفع محرومیت و افزایش خدمات عمومی به مردم از جمله این اقدامات است که در کمتر از یک سال از استقرار دولت مردمی شاهد آن هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل پدیده قاچاق را یکی از عوامل نابسامانی اقتصادی در بازار و نوسان قیمت‌ها اعلام کرد و گفت: موضوع مدیریت هوشمند در معاملات در کشورهای توسعه‌یافته اتفاق افتاده و در کشور ما نیز اتفاق خواهد افتاد که شناسه دار کردن کالاها در همین روند تعریف می‌شود.

قاسمیان به حساسیت حوزه اقتصاد و معیشت مردم اشاره کرد و افزود: با ایجاد حساسیت به صورت شبانه روزی می‌توان برخی از مسائل داخل استان را به صورت ویژه از مسئولین رده بالا مطالبه کرد.

جانشین رئیس کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل راه اندازی سیستم ایکس – ری در گمرک بیله سوار را یادآور شد و بیان کرد: راه اندازی این سیستم در گمرک مرزی بیله سوار زمینه را برای کاهش قاچاق کالا فراهم می‌کند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار اردبیل با اشاره به مساله آمار در زمینه قاچاق کالا و ارز گفت: به منظور حل بسیاری از آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی، بحث آمار باید با دقت و شفافیت بیشتر در الویت برنامه‌ها قرار گیرد تا با اطلاعات درست نسبت به تولید محتوا و تصمیم گیری های صحیح پرداخته شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، در این جلسه محمدعلی مجتهدی‌نیا دبیر کمیسیون استان اردبیل، اصلاح جدید قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را به اعضا جلسه تشریح کرد.

انتهای پیام/

منبع