رئیس اداره منابع آب شهرستان گرمی گفت:به منظور پیشگیری از خطر سیل، سال گذشته با مشارکت نهادهای مختلف، در حدود ۱۵ کیلومتر از طول مسیل ها و رودخانه های شهرستان لایروبی و بازگشایی شد.

به گزارش آذرمغان، رضا بدرزاده ظهر جمعه در بازدید از مسی رودخانه های شهرستان گرم با اشاره به شرایط سخت حفاظت و صیانت از رودخانه های شهرستان با توجه به کوهستانی بودن منطقه گفت: براساس ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب و تبصره های ذیل آن، وظیفه حفاظت و نظارت بر بستر و حریم رودخانه ها برعهده شرکت های آب منطقه ای و در شهرستانها بر عهده امور و ادارات منابع آب است.

 

وی اظهار کرد: بر اساس وظایف قانونی و رسالت سازمانی اداره منابع آب شهرستان گرمی بطور مستمر بر رودخانه های شهرستان نظارت دارد و با هرگونه تجاوز به بستر و حریم رودخانه ها و مسیل با شدت برخورد می شود.

 

رئیس اداره منابع آب شهرستان گرمی اظهار کرد: با توجه به اینکه اکثر متجاوزین به حریم منابع آبی از تعطیلی ادارت سو استفاده کرده و به منابع ملی دست درازی می کنند، اداره منابع آب شهرستان گرمی در عمل به وظایف ذاتی و قانونی خود برنامه ریزی های لازم را انجام داده و بصورت مستمر از رودخانه ها و مسیل های شهرستان بازدید می کند.

 

بدرزاده گفت: برهمین اساس قبل از شروع تعطیلات نوروزی، نقاط حساس و حادثه ساز رودخانه های شهرستان گرمی توسط کارشناسان اداره منابع آب شناسایی و برای رفع موانع خطر به ارگانهای متولی اعلام شده است.

 

وی در ادامه افزود: بمنظور پیشگیری از خطر سیل، سال گذشته با مشارکت نهادهای مختلف، در حدود ۱۵ کیلومتر از طول مسیل ها و رودخانه های شهرستان لایروبی و بازگشایی شد.

 

رئیس اداره منابع آب شهرستان گرمی عنوان کرد: در جهت کاهش خطرات سیل، برنامه ریزی لازم را انجام دادیم تا با مشارکت شهرداریها و دهیاریها نسبت به بازگشایی و لایروبی رودخانه ها با اولویت مناطق مسکونی ادامه دهیم

 

وی در پایان از ساکنان مناطق مسکونی در روستاها و شهرها و صاحبان املاک مجاور رودخانه ها درخواست کرد بمنظور ایمن ماندن از خطرات احتمالی سیلاب رودخانه ها، حقوق رودخانه ها را رعایت کنند.