قاسم محمدی در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان اظهار داشت: در اجرای بسیاری از طرح های توسعه ای همچون آبیاری زیرسطحی ۱۲۰۰ هکتار و زهکشی ۲ هزار هکتار با محدودیت‌های منابع و موانع زیادی روبه‌رو هستیم. وی افزود: ۱۰ برابر شدن افزایش قیمت تامین نهاده‌های دامپروری و زراعی بار مالی زیادی را بر گُرده […]

قاسم محمدی در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان اظهار داشت: در اجرای بسیاری از طرح های توسعه ای همچون آبیاری زیرسطحی ۱۲۰۰ هکتار و زهکشی ۲ هزار هکتار با محدودیت‌های منابع و موانع زیادی روبه‌رو هستیم.

وی افزود: ۱۰ برابر شدن افزایش قیمت تامین نهاده‌های دامپروری و زراعی بار مالی زیادی را بر گُرده شرکت تحمیل می‌کند ولی ما علی‌رغم تمامی مسائل و مشکلاتی که از بابت هزینه‌ها، مصارف و حتی کارشکنی‌های غرض ورزان وجود دارد، شرکت مغان را امانت الهی دانسته و با اتکا به خداوند لایزال، با تلاش پرسنل زحمتکش و با روحیه بسیجی موانع را یکی پس از دیگری از سر راه برمی‌داریم.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: شرکت‌های مغان و پارس از یک خانواده و زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی و از بدنه دولت بوده و بایستی با همگرایی و همکاری و بدور از مسائل حاشیه‌ای برای تامین امنیت غذایی کشور نهایت تلاش خویش را بکار بندند و چنانچه مسائل زائد مدیریت نشوند، ممکن است خدای نکرده تبدیل به متن گردند که خوشبختانه تعارض منافعی ما بین این دو بنگاه اقتصادی وجود نداشته و از این لحاظ مانعی وجود ندارد.

پرداخت ۸۰ میلیارد تومان بابت تامین نهاده‌های دامی

وی افزود: در شرایط کنونی شرکت مغان در کنار بحرانی که در خصوص تامین آب با آن مواجه است، با افزایش سرسام آور قیمت نهاده ها دست به گریبان بوده و این مسئله بار مالی بسیار زیادی را بر گُرده شرکت تحمیل می‌کند و صعود یکباره هزار درصدی قیمت نهاده ها موجب شده است که بجای ۸ میلیارد تومان قبلی ۸۰ میلیارد تومان از بابت تامین نهاده‌ها پرداخته شود. این مسئله در مقایسه با افزایش اندک قیمت محصولات تولیدی همچون گوشت، لبنیات و محصولات کشاورزی منابع شرکت را محدود می نماید.

محمدی بیان کرد: شرکت مغان پس از کش و قوس‌ها و اتفاقات فراوان در طول بیش از نیم قرن گذشته بعنوان میراث ارزنده به مدیریت کنونی سپرده شده و ما نیز وظیفه داریم، بصورت کارشناسی با این میراث برخورد بکنیم. جهت پیشبرد امور با موانع زیادی روبرو هستیم که اصل ۴۴ عمده ترین آن است و مانع تخصیص اعتبارات، انجام سرمایه گذاری، اخذ تضامین، وثایق، تسهیلات بانکی، عرضه اوراق بهادار و هرگونه مشارکت اعم از خصوصی و دولتی می شود.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: با توجه به صدور سند تک‌برگ برای اراضی شرکت پارس و با امعان نظر به این امر که هیچگونه افتراق نظر و ستیز منافعی فیمابین شرکتین مغان و پارس وجود نداشته و بالعکس نهایت همکاری، هم پوشانی و هم افزایی در راستای پیشبرد امور مربوط به همدیگر من جمله سند وجود دارد، کمیته ای جهت افتراق و تفکیک تشکیل گردیده و به بررسی موضوع اقدام نماید تا مسائل جزئی باقیمانده در اسرع وقت حل و فصل شود.

صدور سند تک برگ بری کشت و صنعت مغان بعد از نیم قرن

وی شرکت صدور سند را موجب حل مشکل شرکتین مغان و پارس و مردم و موتور محرک توسعه یافتگی ارزیابی کرده و خاطرنشان کرد: اخیراً جلسه‌ای جهت صدور سند در اردبیل برگزار شد که از طرف شرکت مغان حضور یافته و از حل این موضوع استقبال کردم و بسیاری از زارعین سالیان سال اقدام به کشت و زرع نموده و به تولید محصول می پردازند که متاسفانه بدلیل عدم صدور سند با مشکلات بسیاری از جمله اخذ تسهیلات و خرید تراکتور مواجهند.

محمدی افزود: صدور سند پس از طی پروسه ۴۰-۵۰ ساله انجام گرفته و منتج به نتیجه مطلوب شده است. برای حل این مسئله که دارای درهم تنیدگی‌ها و پیچیدگی های زیادی بود، شرکت‌های مغان و پارس همکاری‌های فراوانی در سطح شهرستان و ملّی انجام داده اند تا این کار ماندگار به ثمر برسد.

وی بیان کرد: شرکت پارس در مورخه ۲۷ بهمن ماه سال ۱۳۶۶ از شرکت مغان منتزع شده و از زمان مذکور اسناد، مشاعی بوده و در طول ۳۵ سال گذشته یکسری اقداماتی برای انتزاع حدود، قلمرو و اسناد انجام گرفته است. در دوران مدیریت جدید بر اساس دستورالعمل حاکمیتی و تکالیف مکرر مجمع، هیئت مدیره مکلف به تعیین تکلیف سند شده است. در طول این مدت با هماهنگی کامل دیدگاه اقدامات و مکاتبات انجام گرفته مشترک بوده است و به یاری خداوند نتیجه داده و سند تکبرگ صادر گردید.

محمدی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان را شرکت مادر ارزیابی نموده و اضافه کرد: شرکت پارس در بورس بوده و هر اقدام مهمی بایستی از طریق سامانه افشا گردد. علاوه بر الزام مذکور، سال مالی شرکت پارس ۳۰ آذرماه بوده و تراز مالی باید در آن بارگذاری شود. از سوی دیگر بحث تسهیلات بانکی ایجاب می کرد که موضوع سند تسریع شود. این اقدام فاخر نتیجه و دسترنج تیم حاضر می باشد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: کار انجام گرفته در خصوص صدور سند تکبرگ کار بزرگی بوده و محدوده تصرفات موجود مبنای سند است.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار