هاشم علایی در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: تلاش ما بر این است تا برای رفع مشکل کمبود زمین صنعتی با همکاری ساکنان مناطق شهری و روستایی زمین در اطراف و حومه شهرک ها و نواحی صنعتی خریداری و تأمین شود. وی تصریح کرد: به هیچ وجه قصد افزایش قیمت […]

هاشم علایی در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: تلاش ما بر این است تا برای رفع مشکل کمبود زمین صنعتی با همکاری ساکنان مناطق شهری و روستایی زمین در اطراف و حومه شهرک ها و نواحی صنعتی خریداری و تأمین شود.

وی تصریح کرد: به هیچ وجه قصد افزایش قیمت زمین صنعتی و یا ارائه نرخ های سرسام آور در این حوزه را نداریم ولی به محض تأمین زمین، واگذاری آن برای جلوگیری از هرگونه رانت از طریق سامانه پیش بینی شده امکان پذیر است.

صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی نسبت به ارائه درخواست واگذاری زمین اقدام کنند

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل گفت: بعد از صدور جواز تأسیس، صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی می توانند با مراجعه به سامانه شهرک های صنعتی نسبت به ارائه درخواست واگذاری زمین اقدام کرده و در این حوزه زمین خود را با قیمت مناسب دریافت کنند.

علایی افزود: ۸۰ درصد هزینه های پرداختی در این حوزه بر عهده دولت بوده و ۲۰ درصد مبلغ نیز با تقسیط بلند مدت از سوی صاحبان پروژه های سرمایه گذاری پرداخت می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در بسیاری از شهرها واگذاری زمین و طرح های توسعه ای در حال انجام است و اخیرا در منطقه «برزند» با حبه ۴۰ هکتار زمین، تلاش برای جذب سرمایه گذاران است و در کنار آن در منطقه هیر قرار شده ناحیه صنعتی با تأمین زمین راه اندازی شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل از طرح های توسعه ای در شهرک صنعتی گرمی، مشگین شهر و نیر خبر داد و اضافه کرد: در اردبیل نیز شهرک صنعتی شماره ۲ در حال توسعه است و بیش از ۱۵۵ هکتار زمین به طرح موجود افزوده می شود.

وی بیان کرد: در ۲ مرحله توسعه شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل در قالب افزایش ۹۵ هکتاری و ۶۰ هکتاری انجام می شود و در کنار آن قرار شده پست ۶۳ کیلوولت، احداث خیابان ۴۰ متری، راه اندازی مدول دوم تصفیه خانه این شهرک و همچنین افزایش طرح های عمرانی و زیربنایی را در این شهرک با برنامه ریزی مناسب شاهد باشیم.

بر اثر سیل ۵۰ میلیارد تومان خسارت به شهرک صنعتی گرمی وارد شد

علایی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: مدول دوم تصفیه خانه شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب و با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور اجرایی و عملیاتی شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل به سیل اخیر و وارد آمدن ۵۰ میلیارد تومان خسارت به شهرک صنعتی گرمی اشاره کرد و گفت: متأسفانه بعد از راه اندازی شهرک شاهد جاده کشی در این مسیر بودیم که این امر موجب قرار گرفتن شهرک در مسیر سیل شده که در سیل اخیر نیز خسارت هنگفتی به واحدهای صنعتی وارد شد.

علایی ضرورت جبران خسارت وارده به واحدهای صنعتی را با پیگیری های انجام شده یادآور شد و تصریح کرد: قرار است با اجرای سریع کانال و هدایت آب های سطحی این مشکل برطرف شود.

وی در مورد ترمیم و بهسازی راه های دسترسی به شهرک صنعتی شماره یک و ۲ اردبیل افزود: بعد از واگذاری شهرک ها به شرکت های خدماتی، این مجموعه ها به صورت خودگردان و با دریافت مبالغی به عنوان شارژ ماهانه سعی می کنند خدماتی را به صاحبان شهرک ها انجام دهند.

شهرک صنعتی شماره یک اردبیل به خارج از شهر منتقل نمی شود

علایی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: البته از محل اعتبارات استانی قرار شده امسال برای آسفالت هفت خیابان شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، ۱۰ میلیارد تومان منابع تأمین شود.

وی اضافه کرد: شرکت های خدماتی در کنار دریافت مبالغی از ورودی خودروها با دریافت حق شارژ ماهانه و همچنین آب بهای دریافتی و سایر هزینه ها می توانند کارهای زیربنایی را انجام دهند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل با رد شایعه انتقال شهرک صنعتی شماره یک اردبیل به خارج از شهر بیان کرد: امکان جابجایی این همه تأسیسات صنعتی به محل دیگر وجود ندارد ولی در طرح توسعه ای شهرک صنعتی شماره یک اردبیل برنامه ریزی به نحوی است تا در خارج از محدوده شهر طرح های جدید اجرایی و عملیاتی شود.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار