به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، بهلول تکلوی ظهر چهارشنبه در نشست با معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اردبیل اظهار کرد: مشکلات و تنگناهای در زمینه کمبود اعتبار و نیروی انسانی دامپزشکی را رنج می‌دهد که حمایت مالی در تأمین اعتبار لازم به منظور جذب نیرو می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد. وی خاطرنشان […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، بهلول تکلوی ظهر چهارشنبه در نشست با معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اردبیل اظهار کرد: مشکلات و تنگناهای در زمینه کمبود اعتبار و نیروی انسانی دامپزشکی را رنج می‌دهد که حمایت مالی در تأمین اعتبار لازم به منظور جذب نیرو می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر اعتبار مورد نیاز فراهم شود، در قالب طرح و قرارداد جذب‌های ۳۶ ماهه نیروی انسانی با رده‌های مختلف دانش‌آموختگی دامپزشکی برای پیشبرد اهداف و خدمات در جامعه تسهیل می‌شود.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل افزود: ماهیت کار دامپزشکی تعطیل‌بردار نیست و انجام برنامه‌های پیشگیری از بیماری‌های دام و طیور در قالب‌های منظم و زمان‌بندی شده واکسیناسیون به پیش می‌رود و اگر در این راستا کوتاهی شود، با طغیان بیماری‌های مختلف دامی مواجه می‌شویم.

تکلوی بیان کرد: بی‌توجهی به موضوع مخاطرات بسیاری برای جامعه در پی خواهد داشت، چنان که نمونه آن را در همه‌گیری بیماری تب برفکی و شیوع گسترده بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سال‌های گذشته در کشور تجربه کردیم.

وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه دامپزشکی در منطقه و گستره فعالیت‌ها اضافه کرد: با توجه به کمبود نیروی انسانی و جایگزین نشدن افراد، حتی در شرایط ویژه و حساس شیوع ویروس کرونا پرسنل دامپزشکی در محل کار حاضر بودند و خدمات‌رسانی به دامداران، روستاییان و عشایر منطقه بدون کوچک‌ترین وقفه‌ای انجام شد.

تکلوی اظهار کرد: نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی با وجود همه کاستی‌ها از مزرعه تا سفره به طور مستمر در جریان است و نتیجه آن در قالب تأمین امنیت، تضمین سلامت مواد غذایی و افزایش اعتماد عمومی در جامعه مشاهده می‌شود.

وی تصریح کرد: استان اردبیل با وجود بیش از سه میلیون و ۹۰۰ هزار واحد دامی رتبه ۱۰ کشوری در صنعت دامداری، رتبه هفتم در پرورش گوسفند و گاو بومی، رتبه سوم در پرورش گاومیش و رتبه ۱۵ کشوری در پرورش گاو اصیل دورگه را دارد.

تکلوی گفت: ۵۷۳ واحد پرورش صنعتی طیور در اردبیل فعال است و میانگین کشتار روزانه گوشت مرغ در این استان به نزدیک ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزار تن می‌رسد.

انتهای پیام/

منبع