به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، برگزاری رقابت‌های جام جهانی قطر در پاییز سال جاری تقویم فعالیت تیم‌های ملی حاضر در مهم‌ترین تورنمنت فوتبال دنیا را تحت تأثیر خود قرار داده است. تیم ملی ایران پس از قهرمانی استقلال در رقابت‌های لیگ برتر فصل گذشته اردوی پر حاشیه خود را در کشور قطر برگزار کرد. […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، برگزاری رقابت‌های جام جهانی قطر در پاییز سال جاری تقویم فعالیت تیم‌های ملی حاضر در مهم‌ترین تورنمنت فوتبال دنیا را تحت تأثیر خود قرار داده است.

تیم ملی ایران پس از قهرمانی استقلال در رقابت‌های لیگ برتر فصل گذشته اردوی پر حاشیه خود را در کشور قطر برگزار کرد. دما و رطوبت بسیار بالای هوا در قطر باعث شد تا بازیکنان به همراه دراگان اسکوچیچ نسبت به آن اعتراض کرده تا کیفیت پایین اردو با شکست دو بر یک مقابل الجزایر در دیدار تدارکاتی تکمیل شود.

دعوا سر «صندلی رئیس‌» تمام شد!

میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون و اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در ماه‌های گذشته تمام فکر و ذهن خود را معطوف به برگزاری مجمع عمومی فدراسیون فوتبال برای قانونی کردن عزل شهاب‌الدین عزیزی خادم کردند. نشست دهم خردادماه سبب شد تا عزیزی خادم برای همیشه از ساختمان فدراسیون خارج شده و هیأت رئیسه نیز پس از کنار گذاشتن مهرداد سراجی یک دست تر از قبل فعالیت‌هایش را دنبال کند.

اتمام مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال باعث شد تا نگاه‌ها به سمت تیم ملی بزرگسالان برگردد اما تلاش ماجدی و همیاران در آستانه شروع فیفا دی در خردادماه کافی نبود تا تیم ملی با بدترین هماهنگی راهی قطر شود.

ورق برای تصدی صندلی برگشت

میرشاد ماجدی پس از انتقادات تند و تیز اعضای تیم ملی و همچنین منتقدان تصمیم گرفت به این موضوع ورود ویژه کند. او پس از بارها رفت و آمد به اتاق وزیر ورزش توانست قول مساعد برای تأمین مالی اردوی تابستانی تیم ملی ایران در فیفا دی را بگیرد.

ماجدی در حالی تلاش خود برای آمادگی هرچه بیشتر جهت اردوی شهریورماه تیم ملی ایران را آغاز کرده است که نیم نگاه او به نشستن روی صندلی ریاست فدراسیون فوتبال در مجمع هشتم شهریورماه انگیزه‌هایش برای جلب رضایت اهالی فوتبال را افزایش داده است.

فوق برنامه تیم ملی فوتبال ایران برای جام جهانی ۲۰۲۲ مشخص شد

ماندن پای اسکوچیچ با جلسات خصوصی با بازیکنان

سرپرست فدراسیون فوتبال با وجود فشارهای فراوان برای کنار گذاشتن دراگان اسکوچیچ از سرمربیگری تیم ملی ایران این کار را نکرد. ماجدی نشست‌هایی را نیز با اعضای با تجربه تیم ملی ایران برگزار کرد تا نظر آنها را درباره اسکوچیچ جویا شود اما تمام با تجربه‌ها روی ماندن سرمربی کروات اتفاق نظر داشتند تا سرپرست فدراسیون فوتبال در برخورد با نمایندگان مجلس و چند تن از مسئولان وزارت ورزش هیچ توصیه‌ای را برای تغییر او نپذیرد و با حفظ او ثبات را در کادر فنی بزرگسالان حفظ کند.

فوق برنامه ویژه در اروپا

اردوی تیم ملی فوتبال ایران به طور قطع در یکی از کشورهای اتریش یا اسپانیا در اردوی قبل از برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ برگزار می‌شود. فوق برنامه‌ای ویژه که ماجدی صفر تا صد آن را پیش برده است تا بتواند یکی از بهترین کمپ‌های تمرینی را قبل از آغاز جام جهانی قطر برای تیم ملی ایران فراهم کند. اردویی که قطعا با دو بازی تدارکاتی همراه خواهد بود. فدراسیون فوتبال ایران به توافق کامل با اروگوئه رسیده است تا نخستین بازی خود را در اروپا با این تیم انجام دهد. شاگردان اسکوچیچ سپس منتظر حریفی از قاره آفریقا یا آمریکا خواهند بود تا بتوانند با شرایطی ایده آل برای بازی‌های گروه B مقابل انگلیس، آمریکا و ولز آماده شوند.

فوق برنامه تیم ملی فوتبال ایران برای جام جهانی ۲۰۲۲ مشخص شد

تعطیلات طولانی برای آقای سرمربی

اسکوچیچ همچون رقابت‌های فوتبال باشگاهی کشور به تعطیلات رفته است. سرمربی کروات تیم ملی ایران به احتمال فراوان در بازه زمانی ۱۷ تا ۲۱ مردادماه وارد کشور می‌شود تا پس از تماشای هفته‌های اول تا هفتم رقابت‌های فصل آینده لیگ برتر، لیست ابتدایی خود برای برگزاری اردوی آخر تیم ملی ایران جهت حضور در فیفا دی را اعلام کند.

یک هفته اردوی بیشتر

سرمربی کروات تیم ملی ایران در برنامه‌ای که به میرشاد ماجدی و حسن کامرانی فر ارائه کرده است خواستار برگزاری اردوی طولانی مدت تر نسبت به بازه زمانی فیفا دی شده است. خواسته سرمربی تیم ملی ایران نیز مورد قبول واقع شده است تا بازیکنان داخلی یک هفته زودتر از لژیونرهای اروپایی بتوانند وارد اردوی تیم ملی ایران شوند.

فوق برنامه تیم ملی فوتبال ایران برای جام جهانی ۲۰۲۲ مشخص شد

سجادی قول ارز داد

برنامه‌ریزی اردوی تیم ملی ایران در حالی انجام شده است که حمید سجادی وزیر ورزش در دو زمان مختلف به ماجدی اعلام کرده است هیچ نگرانی بابت تأمین ارز مورد نیاز اردوی تیم ملی وجود ندارد تا همین موضوع دلگرمی سرپرست و دبیرکل فدراسیون را بابت برنامه‌ریزی ویژه برای تیم ملی ایران به همراه داشته باشد.

همه در انتظار خروجی اردوی سبز

اخبار مرتبط با برگزاری اردوی تیم ملی ایران در یکی از کشورهای اتریش یا اسپانیا به پوش بازیکنان همیشگی تیم ملی ایران رسیده است تا آنها در پیام‌های خود از طریق واتس‌اپ به میرشاد ماجدی بابت آن ابراز خرسندی کنند. حال باید دید خروجی این اردو برای هواداران فوتبال ایران در جام جهانی قطر چه خواهد بود و آنها چه اقدامی در این زمینه خواهند کرد.

انتهای پیام/

منبع