به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، بهنام بهشتی عصر یکشنبه در گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: پنجم تیرماه برابر با ۲۶ ژوئن روز جهانی مبارزه با مواد مخدر است که از پنجم تا یازدهم تیرماه هفته مبارزه با مواد مخدر در کشورمان گرامی داشته می‌شود. وی به […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، بهنام بهشتی عصر یکشنبه در گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: پنجم تیرماه برابر با ۲۶ ژوئن روز جهانی مبارزه با مواد مخدر است که از پنجم تا یازدهم تیرماه هفته مبارزه با مواد مخدر در کشورمان گرامی داشته می‌شود.

وی به همکاری ۱۹ دستگاه فرهنگی در امر مبارزه با مواد مخدر و جریان اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه‌های جهانی موضوع مواد مخدر و روند فزآینده مصرف انواع مواد مخدر و توهم‌زاست که توسط قاچاقچیان در مناطق مختلف کشور در حال گسترش است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل به ورود انواع مواد مخدر و قرص‌های روان‌گردان به بازار و سو مصرف این مواد توسط جوانان و نوجوانان اشاره کرد و افزود: همه این فرآیندها برای نابودی نسل جدید انجام می‌شود و از ظرفیت شبکه‌های مجازی و همچنین ماهواره‌ها برای گسترش توزیع مواد و تجارت سوداگرانه این مواد افیونی استفاده‌های دو چندانی اتفاق می‌افتد.

بهشتی مصرف مواد مخدر را در بین زنان و همچنین تحصیل‌کردگان و شاغلان رو به ازدیاد توصیف کرد و ادامه داد: اگر هوشیاری و دقت خانواده‌ها در ارتقا سلامت تک تک افراد جامعه نباشد، امکان به خطر افتادن کانون خانواده در دام این بلای خانمان‌سوز وجود دارد.

استان اردبیل ۱۹ شهید در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده است

وی یاد و خاطره چهار هزار شهید، ۱۲ هزار جانباز را در مسیر مبارزه با مواد مخدر گرامی داشت و تصریح کرد: در استان اردبیل نیز ۱۹ شهید مبارزه با مواد مخدر داریم که در این ایام نام و خاطره آنها گرامی داشته می‌شود.

بهشتی به شعار جهانی روز مبارزه با مواد مخدر با عنوان «حقایق درباره مواد مخدر را به اشتراک بگذاریم تا زندگی‌ها نجات پیدا کند»، خاطر نشان کرد: باید مهارت و دانش که عنصری در خودکنترلی در مسیر کاهش مصرف مواد مخدر است، تقویت شده و آگاه‌سازی از طرق مختلف به انجام برسد.

وی پیام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشورمان را نیز «یاریگران زندگی، مشارکت اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد» اعلام کرد و ادامه داد: در طول این هفته امامان جمعه و جماعت پیام هشداردهنده جلوگیری از مصرف مواد مخدر را گوشزد کرده و بیش از ۷۸ عنوان پیام پیشگیرانه و ۱۰۰ سوال و پاسخ در قالب مسابقه‌ای طراحی شده تا در سطح وسیع در جامعه منتشر شود.

بهشتی به تدارک برنامه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی و ارائه برنامه‌های آگاه‌سازی از طریق رسانه‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی را یادآور شد و اضافه کرد: برای اطلاع‌رسانی دانش‌آموزان و دانشجویان از مضرات مصرف حشیش و گل به همراه شیشه که فریبندگی خاصی دارد، از ظرفیت تمامی رسانه‌ها استفاده می‌کنیم و در کنار آن نسبت به برپایی نمایشگاه‌هایی با هدف هشدار به جوانان در مناطق آلوده اقدام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در روزهای اخیر با استفاده از ظرفیت شبکه شاد برای دانش‌آموزان، مربیان و مدیران سعی کردیم تا آنها را به عنوان یاریگران این عرصه به کمک بطلبیم تا با هشدارهای به موقع جوانان و نوجوانان را با خطرات و آسیب‌های مواد مخدر بیش از گذشته آشنا کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل به پلمب ۲۶ باشگاه ورزشی متخلف به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و توزیع قرص‌های مکمل و داروهای نیروزا اشاره کرد و گفت: تلاش بر این است تا جلوی فعالیت چنین مجموعه‌هایی با جدیت و وسواس خاص گرفته شود.

بهشتی تعداد فوتی‌های سو مصرف مواد مخدر را در استان ۶۲ نفر مرد و دو نفر زن اعلام کرد.

انتهای پیام/

منبع