به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، رضا قاسمیان بعدازظهر دوشنبه در همایش هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی در کانون عصمت اردبیل با اشاره به اینکه وابستگی می‌تواند سرنوشت هر کشوری را به خطر اندازد، اظهار کرد: هر کشوری که استقلال خود را در قبال وابستگی به غرب از دست […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، رضا قاسمیان بعدازظهر دوشنبه در همایش هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی در کانون عصمت اردبیل با اشاره به اینکه وابستگی می‌تواند سرنوشت هر کشوری را به خطر اندازد، اظهار کرد: هر کشوری که استقلال خود را در قبال وابستگی به غرب از دست بدهد سرنوشت خود را به خطر انداخته است.

وی با اشاره به موقعیت کنونی کشور در دنیا خاطرنشان کرد: اکنون در پیچ حساسی از تاریخ در حال گذر هستیم و بدون شک با فقه سیاسی شیعه که پویا و استنباط عقلی دارد به آسانی از این پیچ گذر خواهیم کرد.

قاسمیان افزود: تاریخ نشان داده است که سرنوشت کشورها با وابستگی به قدرت‌های غربی بدون شک به خطر می‌افتد و ایران با علم بر این موضوع و با استقلال همه جانبه تحولی بس شگرف در دنیا ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز ایران دیگر تاثیرپذیر نیست بلکه در منطقه تأثیرگذار است، تصریح کرد: امروز برخلاف گذشته ۸۰ درصد از نیازهای کشور در داخل تولید می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل بیان کرد: ایران کشوری است که در تمام زمینه‌ها از جمله اقتصاد، سیاست، منابع انسانی، انرژی و … به هیچ کشوری محتاج نیست و این یعنی استقلال و عزت مردمی که برای به دست آوردنش هزینه داده اند.

قاسمیان ادامه داد: به خاطر همین استقلال ایران اسلامی از بدو پیروزی با چالش‌های زیادی مواجه شده است که آن را دشمنان برای توقف پیشرفت‌های این ملت به وجود آورده اند غافل از اینکه چالش‌ها همیشه باعث افزایش قدرت کشورمان شده است.

وی گفت: امروز یک جریان فکری غلط که همانا مطالبه گری از مسئولان است در جامعه توسط دشمن به راه افتاده است در صورتی که بخش عظیمی از امورات برعهده مردم است.

قاسمیان تصریح کرد: اگر مردم نقش اجتماعی خود را به خوبی انجام دهند بدون شک بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر