به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، بهنام کمالی محمودآباد عصر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: ما در شرایطی در تیرماه سال ۹۹ هیئت تیراندازی با کمان استان اردبیل را تحویل گرفتیم که نابسامانی در این هیئت موج می‌زد و هیچیک از شهرستان‌ها حتی خود مرکز استان از یک برنامه منسجم برخوردار […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، بهنام کمالی محمودآباد عصر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: ما در شرایطی در تیرماه سال ۹۹ هیئت تیراندازی با کمان استان اردبیل را تحویل گرفتیم که نابسامانی در این هیئت موج می‌زد و هیچیک از شهرستان‌ها حتی خود مرکز استان از یک برنامه منسجم برخوردار نبود.

وی تصریح کرد: با تلاش شبانه‌روزی مسئولان جدید در شهرستان‌ها توانستیم این هیئت را راه‌اندازی کنیم که امروز هیئت تیراندازی با کمان اردبیل حرفی برای گفتن در عرصه ملی دارد.

رئیس هیئت تیراندازی با کمان استان با بیان اینکه برای گام اول ما از آموزش در این هیئت به طور جدی وارد عمل شدیم، گفت: ما در فضای مجازی، رسانه‌ها، نشریات محلی و با همکاری خبرنگاران توانستیم تیم هیئت را تا حدودی در استان معرفی کرده تا بتوانیم به دور از حاشیه‌های ایجاد شده، تیم آقایان و بانوان تیر و کمان را ساماندهی کنیم.

۱۰۰ کماندار در اردبیل فعال هستند

کمالی به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های این هیئت و رشته ورزشی در استان اشاره کرد و افزود: بعد از راه‌اندازی هیئت‌های شهرستانی، ۱۳ کمیته فعال با برنامه‌های منسجم برای احیای هیئت تیراندازی با کمان وارد عمل شدند که تا امروز توانسته‌ایم با روی گشاده و پیشانی سفید در خدمت جامعه کمانداران استان اردبیل باشیم.

وی با تاکید بر اینکه شیوع بیماری کرونا فعالیت‌های تمام هیئت‌های ورزشی و در کنار آن هیئت تیراندازی با کمان را نیز تحت‌الشعاع قرار داده است، خاطر نشان کرد: به رغم تمامی این مشکلات، ما در دهه فجر سال گذشته توانستیم در مسابقات لیگ کشوری کمانداران شرکت کنیم اما به دلیل نبود امکانات و گرانی تجهیزات که عمدتاً برای تهیه آن کمانداران ما با مشکل مواجه می‌شوند، صعود ورزشکاران ما ممکن نشد.

فقر تجهیزات پاشنه آشیل هیئت تیراندازی با کمان اردبیل

کمالی به برگزاری دوره تئوری و عملی مربیگری این رشته اشاره کرد و ادامه داد: دوره تئوری مربیگری به پایان رسیده و در دوره عملی نیز در نیمه اول دی ماه مربیان آموزش خواهند دید.

وی به فعالیت ۱۰۰ ورزشکار زبده در این رشته اشاره کرد و گفت: ما موفق شدیم با ساماندهی این ورزشکاران و تمرینات به صورت ادواری هیئت تیراندازی با کمان را معرفی و شناسایی کرده تا بتوانیم در کشور حرفی برای گفتن داشته باشیم.

کمالی نبود امکانات و تجهیزات کمانداری را پاشنه آشیل این ورزش در استان اعلام کرد و افزود: گرچه در ابتدای آغاز فعالیت ما در هیئت حواشی بسیاری از سوی برخی مدعیان ایجاد شد اما ما توانستیم تمامی آن حواشی را با همراهی دوستداران این ورزش و به ویژه مسئولان هیئت خنثی کنیم اما هیچ چاره‌ای برای نبود امکانات در استان وجود ندارد.

ورزشکاران دلی سر تمرینات حاضر می‌شوند

وی با تاکید بر اینکه برای ما حضور در لیگ کشوری برای تجربه‌اندوزی مهم است، اضافه کرد: با وجود گذشت ۹ ماه از سال هنوز ریالی از فدراسیون دریافت نکردیم اما آنچه که ما را تاکنون روی پا نگه داشته عرق ما به این ورزش و رشته تیر و کمان است.

کمالی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: برای حضور در مسابقات از بسیاری از استان‌ها درخواست داشتیم اما هدف من تنها حضور نوجوانان از استان اردبیل بود تا با تجربه‌اندوزی بتوانیم خود را در کشور مطرح کنیم.

وی به همکاری و همراهی مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل در تأمین و تهیه تجهیزات این هیئت اشاره کرد و گفت: ورزشکاران ما در حالی با کمان ۳۰ میلیون تومانی به مصاف حریف می‌روند که آنها کمان‌های ۸۰ میلیون تومانی و تیرهای ۱.۵ میلیون تومانی را در مقابل تیرهای ۵۰۰ هزار تومانی ما رو می‌کنند که این بسیار برای استان تأسف‌انگیز است.

فقر تجهیزات پاشنه آشیل هیئت تیراندازی با کمان اردبیل

کمالی تعالی و پیشرفت هیئت تیراندازی با کمان در استان را نهایت آرزوی خود و همکارانش در هیئت اعلام کرد و افزود: قطعاً در سال‌های آتی ما خبرهای خوبی را از این هیئت خواهیم شنید به شرطی که با کنار گذاشتن بسیاری از عقده‌ها و مشکلات شخصی با هیئت، تنها با هدف فعال کردن آن به عرصه بیاییم.

رئیس هیئت تیراندازی با کمان استان اردبیل با تأسف از اینکه روحیه جوانمردی در ورزش جای خود را به حواشی و جنگ‌های رودررو داده است، بیان کرد: ما هدفی جز اعتلای ورزش در استان نداریم اما این نهایت بی‌انصافی است که برخی از همکاران ما که قبلاً در هیئت تیراندازی با کمان حضور داشتند، زیر پای ما را خالی کنند و با حرف‌های صد من یک غاز بخواهند اعتبار هیئت را زیر سوال ببرند.

انتهای پیام/

منبع