استاندار اردبیل از فعال شدن ۱۲۸ واحد صنعتی و کشاورزی در استان اردبیل در سال جاری خبر داد.

اکبر بهنام‌جو در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در سال جاری هم در بخش کشاورزی و هم صنعت برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها به سمتی است تا واحدهای راکد و نیمه تعطیل که امکان احیای آنها وجود دارد، به چرخه تولید بازگردند تا در سال مزین به تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها حرکت مؤثر و شتاب‌بخشی را در احیای واحدهای تولیدی و صنعتی شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: سال گذشته به همت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ۵۸ واحد به چرخه تولید باز گشته و امسال نیز قرار است ۵۲ واحد به جمع واحدهای تولیدی بخش کشاورزی باز گردند.

استاندار اردبیل گفت: عمده این واحدها در چرخه دوباره فعالیت خود نیازمند تأمین اعتبارات و تسهیلات کم بهره هستند و در کنار آن ضروری است مشکلات حقوقی و معوقات بانکی این واحدها به سرعت برطرف شود.

بهنام‌جو افزود: به مانند سال گذشته صد درصد واحدهای راکد هدف‌گذاری شده در بخش کشاورزی به تعداد ۵۲ واحد به چرخه تولید بر می‌گردند که تاکنون ۱۸ واحد نیز در پنج ماهه فعال شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در بخش صنعت نیز سال گذشته با تلاش مؤثر و پیگیری‌های انجام شده ۵۸ واحد صنعتی راکد و تعطیل شده به چرخه فعالیت باز گشته تا امکان اشتغال بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ نفر فراهم آید.

بهنام‌جو اضافه کرد: امسال نیز قرار است ۷۶ واحد صنعتی احیا شود که تاکنون ۱۲ واحد صنعتی فعال و به چرخه فعالیت مجدد باز گشته است.

وی ضرورت تأمین منابع مورد نیاز از محل تبصره ۱۸ را با نرخ سود ۱۲ درصد یادآور شد و بیان کرد: البته شش درصد این منابع به شکل یارانه‌دار از طریق دولت تأمین شده و صاحبان واحدهای تولیدی تنها با نرخ شش درصد این تسهیلات را دریافت می‌کنند.

بهنام‌جو ادامه داد: صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی تا آخر این هفته فرصت ثبت‌نام برای بهره‌مندی از تسهیلات تبصره ۱۸ را دارند که امیدواریم با حضور و اعلام به موقع زمینه تأمین و تزریق این منابع فراهم آید.

وی از همکاری خوب بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات ایجادی و سرمایه در گردش به صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی قدردانی کرد و گفت: اولویت اصلی ما در مسیر توسعه استان فعال کردن واحدهای راکد و تعطیل شده است.

رئیس شورای اشتغال استان در ادامه سخنان خود اظهار کرد: به دلایل مختلف واحدهای صنعتی در سال‌های اخیر تعطیل شدند که عمده علت آن بدهی، عدم پرداخت اقساط بانکی، اختلاف شرکا، توجیه نداشتن تولیدات، نبود بازار و سرمایه در گردش بوده است.

بهنام‌جو تصریح کرد: مسئولان استان در حل برخی از این مشکلات ورود پیدا کردند اما امکان حل اختلاف شرکا و یا توجیه نداشتن واحدهای تولیدی و صنعتی وجود نداشت که با تغییر رویکرد و انتصابات مدیریتی جدید سعی شده مشکلات با همراهی خود سرمایه‌گذاران برطرف شود.

استاندار اردبیل افزود: امیدواریم به سرعت امکان احیای واحدهای صنعتی راکد فراهم آید تا بخش عظیمی از مشکلات و نارسایی‌ها رفع شود.

انتهای پیام/

منبع