به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، بهنام بهشتی ظهر پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خلخال اظهار کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی در راستای کاهش میل به اعتیاد در جامعه اقدامی راهگشاست که رسانه‌ها و صداوسیما در این زمینه یاریگر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان اردبیل هستند. وی با اشاره […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، بهنام بهشتی ظهر پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خلخال اظهار کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی در راستای کاهش میل به اعتیاد در جامعه اقدامی راهگشاست که رسانه‌ها و صداوسیما در این زمینه یاریگر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان اردبیل هستند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی کاهش ابتلاء به اعتیاد به صورت مستمر در رسانه‌های مکتوب و فضای مجازی تبیین می‌شود، خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل با پوشش مبتلایان به اعتیاد در زمینه درمان و کاهش آثار ابتلاء می‌کوشد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل با اشاره به اینکه بیش از ۱۶ هزار نفر معتاد در استان اردبیل وارد چرخه درمان اعتیاد شده‌اند، تصریح کرد: برابر تفاهم‌نامه منعقد شده ستاد مبارزه با مواد مخدر با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان، این اداره کل برای افراد بهبود یافته از کلاس‌های آموزش رایگان برگزار کرده و برای این افراد گواهینامه مهارت صادر می‌کند.

بهشتی همکاری تنگاتنگ دستگاه‌های مختلف اجرایی را در کاهش زمینه‌های اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن یادآور شد و بیان کرد: خدمات درمانی ارائه شده به معتادان تحت نظر پزشکان متعهد و مجرب انجام می‌شود و تلاش می‌کنیم در کنار درمان جسمی معتادان زمینه‌های روحی و روانی این افراد را نیز تقویت کنیم تا بعد از رهایی از اعتیاد گرایش و میل به بازگشت در آنان به حداقل برسد.

وی به فعالیت مراکز درمانی ترک اعتیاد در اردبیل اشاره کرد و افزود: ۹۴ مرکز درمان سو مصرف مواد مخدر و روان‌گردان در استان اردبیل فعالیت می‌کند و تلاش بر این است با مشارکت همگانی مردم، سازمان‌های مردم‌نهاد و دستگاه‌های متولی حمایت از معتادان برای ترک اعتیاد در استان را توسعه دهیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل ادامه داد: ۱۱ مرکز درمان اقامتی در استان فعال است که از این تعداد هفت مرکز بهبودی اقامتی، دو مرکز درمان اجتماع محور، یک مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان متجاهر مردان و یک مرکز جامع درمان و بازتوانی معتاد زنان در استان فعالیت می‌کنند.

بهشتی به آمار معتادان در اردبیل نیز اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر آمار معتادان به مواد مخدر در استان اردبیل حدود ۶۰ هزار نفر برآورد شده که از این تعداد بیش از ۶۰۰ معتاد متجاهر هستند.

انتهای پیام/

منبع