بهروز رحیم‌زاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار داشت: حمایت همه‌جانبه و ویژه از واحدهای تولیدی دانش‌بنیان و فناور در استان اردبیل از اهم مواردی است که نیاز است حمایت‌های مالی ویژه در این زمینه مبنای کار باشد. وی بیان کرد: ارائه تسهیلات لازم با هدف حمایت از واحدهای تولید و آموزش رویکرد […]

بهروز رحیم‌زاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار داشت: حمایت همه‌جانبه و ویژه از واحدهای تولیدی دانش‌بنیان و فناور در استان اردبیل از اهم مواردی است که نیاز است حمایت‌های مالی ویژه در این زمینه مبنای کار باشد.

وی بیان کرد: ارائه تسهیلات لازم با هدف حمایت از واحدهای تولید و آموزش رویکرد تبدیل علم به ثروت برای دانش‌آموختگان دانشگاهی برای ورود به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان کار از اهم مواردی است که با طرح‌های دانش‌بنیان و فناور در دستور کار قرار گرفته و درصدد هستیم با اتمام این طرح به تمامی اهداف خود جامه عمل بپوشانیم.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل گفت: اشتغال هرچه بیشتر جوانان و متخصصان در واحدهای تولیدی زمینه‌ساز رشد و توسعه استان اردبیل خواهد بود که در این زمینه به عنوان یک اولویت مهم و اساسی به دنبال توسعه فرهنگ کارآفرینی به عنوان راهکار مهم خروج از معضل بیکاری هستیم.

اهمیت نقش کارآفرینان به عنوان متولیان اصلی ایجاد اشتغال پایدار

رحیم‌زاده تصریح کرد: موضوع کارآفرینی و نقش کارآفرینان به عنوان متولیان اصلی ایجاد اشتغال پایدار و مولد ثروت در وضعیت کنونی بیش از هر مسئله دیگری حائز اهمیت است که در دنیای مدرن امروزی در دستور کار قرار گرفته و به همین منظور توانمندسازی نیروهای انسانی برای ایجاد کارآفرینی در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: ارائه برنامه‌های حمایتی در راستای کارآفرینی و ایجاد شرایط مناسب در این زمینه با هدف حمایت از افراد خلاق و ایده‌پرداز استان را با جدیت در دستور کار قرار داده‌ایم و در این زمینه با توسعه کارآفرینی درصدد هستیم تا اشتغال‌زایی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را به یک فرهنگ نهادینه تبدیل کنیم.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل تصریح کرد: بی‌شک کارآفرینی نقش مهم و اساسی در توسعه کشورها داشته و پیامدهای اقتصادی آن اشتغال‌زایی در جوامع است که با آثار اجتماعی مثبتی را نیز رقم زده است.

وی اظهار کرد: برای انجام هرگونه همکاری با کارفرمایان و فعالین اقتصادی با هدف حل مسائل و مشکلات مربوطه اعلام آمادگی می‌کنیم و درصدد هستیم با افزایش تعاملات و هم‌افزایی نسبت به حل مشکلات تولید و حوزه کسب و کار و کارآفرینی اقدامات جدی و اساسی انجام دهیم.

فعالیت اقتصادی یک هزار و ۹۰۰ شرکت تعاونی

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل گفت: با توجه به این که افزایش ایجاد اشتغال به عنوان مهمترین دغدغه فعلی کشور مطرح شده، بنابراین کارآفرینی می‌تواند در شرایط موجود اقتصادی تحریم‌ها را برطرف کند.

رحیم‌زاده اظهار کرد: در حال حاضر با هدف تقویت سه‌جانبه‌گرایی در استان ۲۳۰  تشکل کارفرمایی و کارگری محقق شده که در حل و فصل بسیاری از مسائل و مشکلات حوزه کارگری و کارفرمایی نقش شایانی ایفا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف مهمی که در دستور کار قرار گرفته تنظیم بین عرضه و تقاضای نیروی کار است که با فعالیت اقتصادی یک هزار و ۹۰۰ شرکت تعاونی در استان در حال ادامه است و در حدود ۱۹ درصد اشتغال استان را به خود اختصاص داده است که این امر موضوعی اساسی و حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

منبع