محمدرضا یعقوبی در حاشیه برگزاری مانور خودرویی آتش نشانی به مناسبت روز آتش نشان در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، با بیان اینکه تعداد ایستگاه‌های خدمات رسان آتش نشانی در سراسر کشور منوط به تعداد افراد ساکن در مناطق شهری و یا روستایی می‌باشد اظهار کرد: بر اساس مصوبه رسمی به ازای […]

محمدرضا یعقوبی در حاشیه برگزاری مانور خودرویی آتش نشانی به مناسبت روز آتش نشان در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، با بیان اینکه تعداد ایستگاه‌های خدمات رسان آتش نشانی در سراسر کشور منوط به تعداد افراد ساکن در مناطق شهری و یا روستایی می‌باشد اظهار کرد: بر اساس مصوبه رسمی به ازای هر هزار نفر یک ایستگاه آتش نشانی باید احداث و امکانات لازم آن تهیه شود که این تعداد در اردبیل به هفت ایستگاه آتش نشانی رسیده است.

وی به ارائه خدمات شبانه روزی تمامی ایستگاه‌های آتش نشانی در استان اشاره کرد و افزود: پرسنل و امکانات لازم برای کمک رسانی و اطفا حریق در طول شبانه روز در حال آماده باش کامل قرار دارند که در صورت بروز حادثه در سریع‌ترین زمان ممکن خود را به محل برسانند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری اردبیل با اشاره به اینکه در سال‌های آینده تلاش بر این است تا تعداد ایستگاه‌های آتش نشانی در استان به تعداد استاندارد تعیین شده به ازای جمعیت برسد گفت: با وجود این مسئله سازمان آتش نشانی با تمامی نیرو و امکانات خود ایمنی و حفظ جان شهروندان را در حوادث با حداکثر توان حفظ خواهد کرد.

فعالیت شبانه روزی ۱۳۵ آتش نشان در ۷ ایستگاه آتش نشانی اردبیل

یعقوبی از خریداری نردبان جدید و مجهز ۵۶ متری ایستگاه آتش نشانی شهرداری اردبیل خبر داد و افزود: تمامی خودروهای امداد رسانی و آتش نشانی استان از تجهیزات پیشرفته ای برخوردارند اما لازم است تا شورای شهر و شهرداری اردبیل نسبت به خریداری امکانات جدید یاری گر سازمان آتش نشانی باشد.

وی تصریح کرد: وظیفه آتش نشانی حفظ جان شهروندان در حوادث و جلوگیری از گسترش حریق است که در این زمینه ۱۳۵ نیرو ستادی و عملیاتی و ۴۸ نیروی شرکتی به صورت شبانه روزی در ایستگاه‌های آتش نشانی به صورت آماده باش قرار دارند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری اردبیل تعداد مأموریت‌های سازمان آتش نشانی را به طور میانگین روزانه ۳ حادثه عنوان کرد و گفت: بیش‌تر حوادث مربوط به ایمنی شهری است اما در حوادثی نظیر اطفا حریق، نجات از آسانسور در مشکلات برق و تصادفات جاده‌ای نیز گروه‌های امدادی ما شرکت دارند.

یعقوبی به آموزش‌های درون سازمانی و برون سازمانی سازمان آتش نشانی در جهات آموزش پیشگیری از حوادث نیز اشاره کرد و افزود: مردم در این راستا باید دقت لازم را داشته باشند تا دچار حادثه ناگوار نشده و در صورت بروز آتش سوزی سریعاً با شماره تماس ۱۲۵ آتش نشانی تماس حاصل فرمایند.

انتهای پیام/

منبع