محمد جعفرزاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: ما روند افزایشی را در تعداد مراجعین و مبتلایان شاهد هستیم و فوتی‌ها نیز به طور متوسط روزانه ۳ تا ۴ نفر در استان اردبیل به ثبت می‌رسد. وی به خطرناک بودن ویروس اومیکرون و روند افزایش مبتلایان در فضاهای بسته و محدود اشاره […]

محمد جعفرزاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: ما روند افزایشی را در تعداد مراجعین و مبتلایان شاهد هستیم و فوتی‌ها نیز به طور متوسط روزانه ۳ تا ۴ نفر در استان اردبیل به ثبت می‌رسد.

وی به خطرناک بودن ویروس اومیکرون و روند افزایش مبتلایان در فضاهای بسته و محدود اشاره کرد و گفت: در استان اردبیل ۹۶ درصد جمعیت دز اول و ۸۷ درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: ۳۴ درصد تزریق دز سوم برای گروه‌های سنی مختلف در سطح استان انجام شده و بیش از ۴۰۰ هزار نفر در نوبت مراجعه برای تزریق دز سوم هستند که امیدواریم هر چه سریع‌تر این فرآیند تزریق انجام شود.

جعفرزاده با بیان اینکه تزریق واکسن با همراهی والدین برای گروه‌های سنی ۵ تا ۱۲ سال نیز در حال انجام است، افزود: با توجه به رنگ قرمز و نارنجی اکثر شهرهای استان اردبیل، اعمال محدودیت‌ها در قالب طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا در سطح استان اردبیل نیز انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با توجه نزدیکی عید نوروز و برگزاری مراسم‌های عروسی در شهرهای مختلف، تصمیم بر این شد تا در تالارها و اماکن تفریحی و ورزشی ۲۰ درصد ظرفیت مورد استفاده قرار گرفته و از ازدحام و تجمعات جلوگیری شود.

جعفرزاده اضافه کرد: البته برای اماکن دیگر غیر از تالار به ویژه منازل ما نمی‌توانیم محدودیت‌هایی را اعمال کنیم بلکه با آموزش عمومی و فراگیر سعی بر این است تا شهروندان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و از ازدحام و دورهمی‌ها دوری کنند.

وی بیان کرد: تزریق دز سوم برای کارکنان دولت توصیه اکید است اما اجباری در این کار نیست ولی تزریق دز اول و دوم واکسن کرونا جز الزامات حضور کارکنان در ادارات محسوب می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: ما شرایط خاصی را در استان تجربه می‌کنیم و امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وضعیت تا ایام عید نوروز آرام‌تر شده و شرایط بهتری را در سلامت مردم شاهد باشیم.

انتهای پیام/

منبع