فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: بزرگترین استخر پرورش آبزیان در شمالغرب کشور در مغان‌سر پارس‌آباد راه‌اندازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، جابر جهان‌بین عصر پنجشنبه در جریان بازدید از روند توسعه آبزی‌پروری در پارس‌آباد اظهار کرد: در این استخرها و مزرعه پرورش آبزیان به مساحت ۵۸ هکتار فرصتی فراهم شده تا سرمایه‌گذاران تولید آبزیان سردابی و گرمابی را در اولویت قرار دهند.

وی تصریح کرد: در این مزارع سالیانه بیش از ۱۵۰ تن آبزیان پرورش یافته و راهی بازار مصرف می‌شود که در این مجموعه فرصت اشتغال برای ۴۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم شده است.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: شهرستان پارس‌آباد از مناطق مستعد برای پرورش آبزیان است که با توجه به قرار گرفتن این شهرستان در حاشیه رود ارس، منابع آب آن می‌تواند بهترین فرصت و استعداد در پرورش آبزیان باشد.

جهان‌بین افزود: ضروری است از این ظرفیت در توسعه استخرهای پرورش ماهی استفاده کنیم که قطعاً حرکت‌های آغاز شده در این زمینه نیز مناسب و مطلوب است.

وی تولید انواع ماهیان به ویژه آمور، کپور و قزل‌آلا را در استخرهای پرورش ماهی مغان‌سرا و سایر مناطق یادآور شد و خاطرنشان کرد: در کنار ماهیان گرمابی و سردابی، پرورش ماهیان خاویاری نیز فرصت خوبی را برای اشتغال و توان تولید در این منطقه به وجود آورده است.

جهان‌بین تلاش فعالان بخش کشاورزی را در تأمین امنیت غذایی یادآور شد و اضافه کرد: دولت نیز حمایت‌های لازم را از سرمایه‌گذاران در این حوزه انجام می‌دهد تا شاهد افزایش ظرفیت تولید در مجموعه‌های برپا شده در حوزه آبزیان باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: شهرستان پارس‌آباد که از مناطق بکر و بی‌نظیر در پرورش و تولید آبزیان است، فرصت خوبی را مهیا و فراهم کرده تا بتوان بیش از هر زمان دیگر درآمدزایی برای گروه‌های مختلف جامعه کرده و اشتغال جوانان و نوجوانان را مهیا کرد.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد ادامه داد: در بخش پرورش ماهیان گرمابی و سردابی در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌های خوبی به ویژه در مغان‌سر انجام شده که قطعاً ادامه این مسیر به نفع توسعه منطقه خواهد بود.

انتهای پیام/