به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت‌الاسلام واحدی‌زاده عصر جمعه در آئین اختتامیه بیست و سومین کنگره بین‌المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی کشور در اردبیل اظهار کرد: ما باید قدردان نعمت‌های خداوند باشیم که بزرگترین این نعمت‌ها نعمت علم، هدایت و دانایی است که جوانان ما باید قدر این نعمت را بدانند. وی به برگزاری […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت‌الاسلام واحدی‌زاده عصر جمعه در آئین اختتامیه بیست و سومین کنگره بین‌المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی کشور در اردبیل اظهار کرد: ما باید قدردان نعمت‌های خداوند باشیم که بزرگترین این نعمت‌ها نعمت علم، هدایت و دانایی است که جوانان ما باید قدر این نعمت را بدانند.

وی به برگزاری شایسته کنگره پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی کشور در اردبیل اشاره و خاطرنشان کرد: انسان در سایه علم با سایر موجودات تمیز داده می‌شود و با حرکت‌های علمی و فناورانه است که دانشگاه‌ها می‌توانند فرصت تحول را برای نسل آینده رقم بزنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از تحقیق و پژوهش به عنوان نقطه تحول و شکوفایی علوم مختلف یاد کرد و گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر در رشته‌های علوم انسانی و معارف اسلامی بحث تحقیق و پژوهش نادیده گرفته شده در حالی که در رشته‌های علوم انسانی فرصت‌های رشد و تعالی انسان بیشتر فراهم می‌آید.

واحدی‌زاده ابعاد سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی انسان‌ها را یادآور شد و بیان کرد: در علوم انسانی ابعاد سلامت روانی، اجتماعی و معنوی انسان‌ها مورد تاکید و توجه جدی است.

وی حقیقت دین اسلام را نجات بشریت از جهل و نادانی توصیف و تصریح کرد: ما باید با دقت نظر در علوم سعی کنیم به کنه و اساس مسائل توجه کرده و جامعه انسانی را از مشکلات و شرایط کنونی نجات دهیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: در تحقیق و پژوهش بعد فردی مورد تاکید و توجه نیست بلکه فراتر از آن بعد تاریخ‌سازی و ملی مورد توجه قرار گیرد تا کشور بتواند در عرصه پیشرفت و استقلال علمی به بالاترین سطح برسد.

واحدی‌زاده کلام قرآن و آموزه‌های دینی را در اهمیت جایگاه علم یادآور شد و گفت: مداد علما در مسیر اصلاح و رشد جامعه برتر از خون شهید توصیف شده و شایسته است مجاهدت علمی در کشور مورد تکریم و تجلیل قرار گیرد.

وی نتایج تحقیقات علوم پزشکی و بهداشتی را در باب سلامت فرد فرد جامعه مهم ارزیابی کرد و افزود: در این حوزه پیشگیری و توجه به مؤلفه‌های بهداشت و سلامت مقدم بر درمان است و در آیات و روایات الهی نیز به این موضوع به صراحت تاکید شده است.

انتهای پیام/

منبع