سید حامد عاملی در گفتگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان اظهار کرد: ما در شاخص‌های مختلف از یک عقب‌ماندگی مزمن رنج می بریم و تلاشمان بر این است تا در سند توسعه و اشتغال استان برای دو سال پیش رو بخش عظیمی از موانع و مشکلات را برطرف کنیم. وی اصلی ترین عامل کمک به […]

سید حامد عاملی در گفتگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان اظهار کرد: ما در شاخص‌های مختلف از یک عقب‌ماندگی مزمن رنج می بریم و تلاشمان بر این است تا در سند توسعه و اشتغال استان برای دو سال پیش رو بخش عظیمی از موانع و مشکلات را برطرف کنیم.

وی اصلی ترین عامل کمک به توسعه استان را تکمیل زیرساخت‌ها اعم از راه‌های شریانی، فرودگاه و راه آهن اعلام کرد و گفت: برای توسعه بزرگراه‌ها به ویژه بزرگراه شمال به جنوب استان هدف‌گذاری جدی انجام دادیم و تلاشمان بر این است تا منابع خوبی را از محل بانک‌های عامل و سفر رئیس جمهور برای این پروژه‌ها تأمین کنیم.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در مسیر کلور – درام ۳۰ میلیارد تومان بدهی پیمانکار ظرف هفته‌های گذشته پرداخت شده و ما قطعه دوم پروژه را با سرعت به پیش می بریم و تلاش بر این است تا مشکلات قطعه اول نیز رفع شود.

عاملی ضرورت دایر شدن پروازهای اول صبح و آخر شب را در فرودگاه اردبیل یادآور شد و افزود: فرودگاه اردبیل نیازمند آشیانه پرواز است تا شاهد استقرار هواپیما در فرودگاه اردبیل باشیم.

وی از احداث دو پست ۶۳ کیلوولت با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای کمک به تأمین برق واحدهای صنعتی خبر داد و خاطر نشان کرد: در بخش گازرسانی نیز خط انتقال جدید گازرسانی به استان اردبیل به زودی آغاز می شود.

رئیس شورای اشتغال استان ضرورت بهبود فضای کسب و کار را یادآور شد و اضافه کرد: ما فضای خوب کسب و کار در استان نداریم و بهتر است زیرساخت‌های لازم در این زمینه فراهم شود.

عاملی نگاه متعهدانه به توسعه استان را بسیار ضروری اعلام کرد و ادامه داد: نباید هر دستگاه اجرایی و یا بانک عامل برای خود قوانین و مقررات دست و پاگیری را بر سر راه سرمایه‌گذاران به وجود آورند در حالی که بهتر است در این مسیر تنگ نظری ها کنار گذاشته شده و تسهیل قوانین را شاهد باشیم.

وی بیان کرد: تلاش خواهیم کرد تا در کمتر از ۲۴ ساعت صدور مجوزها و مهیا شدن زیرساخت‌ها برای حضور سرمایه‌گذاران فراهم آید چرا که ما در قبال نسل آینده متعهد هستیم و باید بخش عظیمی از کاستی های گذشته را رفع و برای آیندگان بستر توسعه همه‌جانبه را مهیا کنیم.

عاملی اظهار کرد: در چهار ماه اخیر ۷۰۰ میلیارد تومان منابع مالی به صورت نقدی به استان تزریق شده که این رقم در مقایسه با کل اعتبارات استان که بالغ بر یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است، منابع خوبی محسوب می شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: باید در گفتمان‌های غالب استان بهبود فضای کسب و کار را به عنوان یک عنصر و شاخص ارزشمند در مسیر توسعه سرمایه‌گذاری مد نظر قرار داده و از غفلت‌های گذشته پرهیز کنیم.

انتهای پیام/

منبع